خانه خالی هست در خِذمَت بشم ابجی …!

گاهی دلم به درد میاد تو این شهر لعنتی ! شهری که دوستش دارم اما خیلی چیزاش عذابم میده ! سر ظهر بود که صد متر جلوتر از من دختری داشت توی پیاده رو میرفت و دوچرخه سواری تند از بغلش گذشت و با دست به پشت باسنش زد ؛ طوری که دختر جیغی کشید و افتاد ! با عجله دویدم و دوچرخه سوار فرار کرد …! دختر بد جوری ترسیده و بغض کرده بود ! زود خودش رو جمع و جور کرد ! چهره اش طوری بود که احساس کردم نباید برم جلو … فقط بهش گفتم نترسه با فاصله میام تا خونشون تا سر و کله دوچرخه سواره دوباره پیدا نشه !

چند روز پیش هم پنج راه سناباد دوتا دختر که ظاهرا خسته شده بودند روی پله های یه ساختمون نشستند … به فاصله دو دقیقه چند تا موتوری و دوچرخه و ماشین دورشون رو گرفتند و هی اونا رو دعوت به سوار شدن میکردن !

خیلی از قسمت های شهر اگه خانمی ارایش کرده و کنار خیابون منتظر تاکسی باشه یا گوشه از پیاده رو ایستاده باشه یه عده فکر میکنند خبریه …! اگه این خانم منتظره حتما میتونه منتظر اونها هم باشه ! زود دلشون رو صابون میزنن و زرتی هر کدوم بنوعی دعوت به همراهی میکنن !

میتونم در خدمتتون باشم / میتونم برسونمتون / افتخار میدید / ابجی بیا بالا برم صِفا / خانه خالی هست در خِذمتِ بشم ابجی / قفل در عقب خرابه جلو سوار شین لطفا / ای ول دری حضرت عباسی … بیا بالا عشقی / اوف …جان …. قربونت بُرم / جیگرته بخورم جیگر طلا / نِنَمِه برفِستُم خاستگاری / بیا برم عشق و حال همه جوره در خِذمَتِم … / اوف …اوف … اوف …./

و متاسفانه این صحنه ها هر روزه در گوشه کنار شهر مشاهده میشه و خانمها معذب از این مزاحمت های جورواجور ! توی تاکسی هم اگه بغل یه خانوم میشینن حتما باید خودشون رو وابدن تا پاشون بخوره به پای اون خانوم ! اخه چُسماره گیرَم پاتَم زدی به پای اون خانوم بعد چی ؟ حمومی میشی دیگه ؟  اینا فقط بلدن برای خواهر مادر خودشون غیرتی بشن و رگ گردنشون بزنه بالا ! اخه گوزا  … فک کنین اونا هم خواهر و مادره خودتونن ! نمیتونین ….؟

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

39 پاسخ برای خانه خالی هست در خِذمَت بشم ابجی …!

  1. badahwazi :گفت

    بذبختی اینجاس که برای امنیت این بنده خدا ها پلیس میاد خودشونو جمع میکنه در واقع صورت مسئله رو پاک میکنه

  2. منم وقتی اینجور آدما رو میبینم لجم میگیره … آدم باید خیلی پست باشه که اینطوری رفتار کنه …

  3. masoud :گفت

    داداش فقط تو مشهد نیست.خانه از پایبست ویران است…..

  4. کوکو :گفت

    بعضی وقتها حس میکنم زدن یک نفر با باتوم واقعا کار بدی نیست

  5. ترکزاد :گفت

    واقعا تلخه،
    من تخصصی در جامعه شناسی ندارم ولی فکر می کنم این افراد درصد عمده ای از جامعه ایران را تشکیل می دهند،
    کوچه، خیابان، ادارات، مراکز خرید، همه جا

    تبدیل به جولانگاه عده ی بیشماری بیمار جنسی شده، واقعا مشکل کجاست؟
    حفاظت و صیانت از ارزشهای اخلاقی یکی از شعارهای انقلاب ایران بود، ولی اگر بخواهیم با خودمون صادق باشیم به این سوال که «وضعیت اخلاقی جامعه کنونی نسبت به قبل از انقلاب چه تغییری کرده؟» چه پاسخی می دهیم.

    این لجن مراکز اداری را هم در بر گرفته،
    سرداری که رکوع و سجود زنان برهنه را تماشا می کنه،
    مسوول دانشگاهی که به یک دانشجوی بیگناه چشم بد داره و …

    آخر خط کجاست؟

  6. منصور :گفت

    امیدوارم درد نکشی ولی میکشی هر روز هم میکشی .این چه سرزمینی است که خواهر و مادر ناموس میشوند و فاحشه ؟این چه سرزمینی است که زنها یا با مردها هستند(ناموس) یا زیر مردها(روسپی)
    ای مردم ایران ننگ بر شما باد
    ای مردم ایران بدانید که لیاقت شما چیزی بیشتر از آخوندها نیست

  7. منصور :گفت

    امیدوارم درد نکشی ولی میکشی هر روز هم میکشی .این چه سرزمینی است که خواهر و مادر ناموس میشوند و فاحشه ؟این چه سرزمینی است که زنها یا با مردها هستند(ناموس) یا زیر مردها(روسپی)
    ای مردم ایران ننگ بر شما باد
    ای مردم ایران بدانید که لیاقت شما چیزی بیشتر از آخوندها نیست
    و متاسفانه من هم یک ایرانی هستم
    پس بر من هم شرم
    شرم
    شرم
    ……………..

  8. شادي خاچيکيان :گفت

    مشهدي ؟

    اينم از فوائد و خدمات جمهوري اسلاميه .

    من که ديگه عادت کردم حتي تفم نندازم رو اينجور ادما چه برسه گوش کنم چيزايي که ميگن يا نگا کنم تو چشاشون .

    گوشام نه ميشنوه حرفاشونو ، چشام نه ميبينه … ولي ؟ من يکي سعي نميکنم دير وقت بيرونه خونمون باشم و خب بيشتره وقتام خودم سوارم … ( نيش خند )

  9. محبوبه :گفت

    سلام.من از وبلاگ شما خوشم اومده.با اجازه لينكتون ميكنم.

  10. باور کن همینایی که می گی 1 متر ریش دارن و به خودشون می گن انصار حذب الله. واقعا که اینها دوستان خدا هستند ؟

  11. teroa :گفت

    پست جالبی بود راستی من لینکت رو اضافه کردم ولی شما هنوز به من برای تبادل لینک هیچ لینکی ندادین منتظر جواب نهاییتونم مرسی

  12. ش :گفت

    اون کاری که اون آدم کثیف کرده و شما دیدین، sexual assult و harassment است و مجازات حبس حتی ابد دارد در آمریکا.
    فیلمی طنز می دیدم و در آن متوجه شدم که متلک و اینها اینجا هم بوده و کارگرهای ساختمانی اینکاره بودند قدیم. اما اینقدر مجازاتهای سخت گذاشتند که الان محاله یه کلمه حرف بد بشنوی از کنارشون رد می شی. کلی هم احترام می گذارند و راه جلوت رو باز می کنند.

    شاید بدترین بدترین خاطرات رشد من ترس و دلهره فراوانی بود که وقتی از کنار یه پسر یا … می خواستم رد بشم که توی دلم می ریخت، که الان متلک می شنوم. تازه اون موقع ها مثلا اوضاع بهتر بود.

    به هر حال می گم، جاهای دیگر دنیا هم این مشکلات بوده و با قوانین سفت و سخت و اجرای قوانین، این رفتارهای کثیف رو ریشه کن کردند و صاحبانشون رو تربیت.

  13. پیمان :گفت

    نتیجه می گیریم تف به ذات پدر بد ذات …..

  14. ش :گفت

    خدا می دونه چقدر این احساس ناامنی موجود در جامعه ایران برای یک دختر یا زن زجر آوره…

  15. مسعود جان
    اینا همش دلیلش اینه که فرهنگ مردم اومده پایین. کسی روی این چیزا کار نمی کنه.
    ملت ندیدن فکر می کنن نیست! به خدا شهری با این جمعیت وقتی تاتر شهر نداره یعنی شهر نیست. یک روستای بزرگه! تاتر / سینما / موسیقی و کنسرت / نه به معنای رایج ما / یعنی این جور چیزها بره توی خون مردم / اینجور چیزها فرهنگ عمومی رو می بره بالا و متاسفانه اینجا اینجور کارا برای قشر خاصیه! جون هر کی دوست داری بچه ات رو بردار ببر گالری / سینما / گاهی تاتر / بزرگ که شد اینجوری نشه!
    آمار به درد بخوراشم از خودم بگیر. وقتی مشهدم.

  16. egza :گفت

    خدایی حرف دلم بود

  17. اردلان. :گفت

    درست سی سال قبل در هر ساعت از شبانه روز زنان چه جوان و چه مسن در سراسر ایران تردد میکردند و یا هر لحظه که مایل بودند بدون هیچ ممانعتی به هر کشوری سفر میکردند نه کسی و نه هیچ مقامی در قدرتی نبود که چرا و کجا و دخالت در امور شهروندان,

    ولی امروز نه تنها برای دختران جوان که حتی برای مادر بزگها نیز ماشینها توقف میکنند زیرا حرمت جامعه و اخلاقیات فقط بازیچه ای بیش نیست آنهم در دست امثال سردار زارعی ها که نماز جماعت با شش بانوی برهنه و آنرا شرعی دانسته و به ریش ملت میخندد,

    کشوری که حتی زن و شوهران را بازداشت و مدارک ازدواج طلب میکنند کشوری که هر روزه حراست دانشگاهی نیست که به یک دانشجوی دختر تجاوز نکرده باشند و آزادانه میگردند و کشوری که نوع پوششت را برایت دیکته کنند از مزاحمت خیابانی چه انتظاری باید داشت,

    جدا سازی كودكان خردسال در شير خوارگاه!!!???,
    اين حكومت كه با اسلام ناب محمدي من درآوردي اش زندگي براي مردم ايران نگذاشته در جديد ترين مورد اجراي احكام اسلامي اقدام به جدا كردن كودكان 3 تا 4 ساله بي سرپرست در شيرخوارگاه «آمنه» تهران نموده است.

    از حدود 4 ماه پيش به دستور مقامات بالا دختران و پسران خردسال در شيرخوارگاه آمنه تهران از هم ديگر جدا شده اند! آيا اين نتيجه يك ذهن بيمار و يك ايدئولوژي عقب مانده كه حتي به كودكان هم رحم نمي كند نيست؟

    مربي مددكاري آنها معتقد است كه با اين كار نه تنها كمكي به اين كودكان نشده بلكه آنها رفتار غير عادي از خود نشان مي دهند به طوريكه قبل از جدا شدن از يكديگر كوچكترين مشكلي نداشته و روابط كاملاً عادي با يكديگر داشته اند.

    اين هم از ثمرات اسلام غني شده آقايان است كه بزرگ و كوچك نمي شناسد!

    مجوز به طلاب مشهد برای برخورد با رانندگان!!!???,

    بسيج و طلاب حوزه علميه مشهد در راستاي طرح امنيت اجتماعي امکان برخورد با رانندگان متخلف را يافتند. رئيس پليس امنيت اخلاقي خراسان رضوي گفت؛ بدحجابي جرم است و به همين دليل از طرح مبارزه با آن عقب نشيني نمي کنيم و اين طرح تعطيل هم نخواهد شد و آن را با قدرت ادامه خواهيم داد. ناصر نجاران در جمع خبرنگاران ادامه داد؛ در اين طرح به افراد زيادي تذکر داده شده و عده يي نيز دستگير شده اند، اما تعداد کمي از آنها به مراجع قضايي فرستاده مي شوند. بر اساس آمار در مشهد از هر هزار نفر تنها دو نفر به مراجع قضايي فرستاده شده و بقيه با تذکر متنبه شده اند و با تعهد عدم تکرار که در کامپيوتر ثبت مي شود آزاد مي شوند، اما اگر براي بار دوم دستگير شدند روانه مراجع قضايي مي شوند که خوشبختانه تکرار اين عمل بسيار کم بوده است.وي با اشاره به اينکه طرح ارتقاي امنيت اخلاقي طرحي ملي است، يادآور شد؛ اين طرح با همان کيفيت که در تهران و ساير نقاط کشور اجرا مي شود در مشهد هم اجرا مي شود و نتيجه خوبي تاکنون داشته است، زيرا بسياري از افراد از قانون بي اطلاع هستند و زماني که از آن اطلاع پيدا مي کنند ديگر چنين کاري را تکرار نمي کنند.

    حسن مددی، معاون دانشجویی دانشگاه زنجان، آزاد شد!!!???,
    حسن مددی، معاون دانشجویی دانشگاه زنجان، که چندی پیش در پی تلاش برای هتک حرمت یک دختر دانشجو بازداشت شده بود، آزاد شد.

    مددی در پی صدور قرار بازداشت توسط دادستان زنجان برای مدتی در زنجان بازداشت بود، که سپس به درخواست دادستان تهران به زندان اوین منتقل شد.

    وی از چند روز پیش با تبدیل قرار بازداشتش از زندان آزاد شده است.

    دادگاه های سیار خیابانی در گرگان برای سرکوب زنان!!!???,

    دادستان گرگان نسبت به برخورد جدی با افراد بدحجاب در خیابان‌ها و مكان‌های عمومی تاكید كرد.

    عباس پوریانی در جلسه ستاد مبارزه با جرایم خاص استان گلستان گفت: برای برخورد جدی با افراد بدحجاب، یك قاضی از دادگاه و دادسرا با حضور ضابطان در خیابان‌ها و تفرجگاه‌های عمومی، نسبت به تشكیل پرونده قضایی و صدور حكم در محاكم اقدام كنند.

    وی تصریح كرد: سازمان‌های متولی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره كل فرهنگ و ارشاد، سازمان آموزش و پرورش استان برنامه‌ریزی لازم را برای پیشگیری از بدحجابی و ارتقای ارزش فرهنگ عفاف انجام داده‌ و نتیجه اقدامات را به دبیرخانه ستاد مبارزه با جرایم خاص استان اعلام كرده‌اند.

    پوریانی ادامه داد: دادستان‌های حوزه‌های سراسر استان، دستورات لازم برای توقیف ماشین‌هایی كه سرنشینان آن بدحجاب هستند را به ضابطان صادر می‌كنند و نیروی انتظامی نیز نسبت به اجرای دستورات اقدام لازم را انجام می‌دهد.

    امام جمعه رژیم: بی حجابی نوعی مخالفت با نظام است!!!???,

    امام جمعه اصفهان در سخنانی حجاب را نماد اسلام و مسلمان بودن دانسته و گفت: “با توجه به ترس دشمنان از حجاب این مسئله جنبه سیاسی پیدا کرده است. برای دشمنان و بسیاری دیگر بی حجابی نوعی مخالفت با نظام و انقلاب محسوب می شود.”

    آیت الله طباطبائی همچنین حجاب را از ضروریات دین برشمرد و افزود: “دشمنان می دانند گسترش حجاب گسترش اسلام است و هر کجا که حجاب باشد اسلام و تفکرات اسلام نیز در آنجا خواهد بود پس به همین دلیل اکنون حجاب یک سلاح در مقابل دشمن است و خلع حجاب شدن زنهای جامعه ما خلع سلاح شدن ما در مقابل جنگ فرهنگی دشمن است.”

    نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: “چادر حجاب برتر است است و چادر زنان دشمن شکن و مبارزه ای سرسخت با تهاجم فرهنگی است.”

    رئیس ستاد احیا امربه معروف و نهی ازمنکر استان اصفهان، از فعالیت های صورت گرفته در استاد احیا امربه معروف و نهی ازمنکر بخصوص در نمایشگاه های بین المللی و فرودگاه اصفهان و همچنین راه اندازی سایت عفاف و حجاب قدردانی کرد و خواستار تکرار مسائل شرعی و احکام اسلام بخصوص رابطه زن و مرد از نظر دین در سایت و پایگاه های دینی و فرهنگی دیگر شد.

    لازم بذکر است نمایشگاه عفاف و حجاب توسط معاونت فرهنگی ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان و با شرکت ۱۷ دستگاه دولتی در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار و همزمان سایت عفاف و حجاب نیز افتتاح شد.

    باز هم مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران!!!???,

    امام جمعه ی موقت تهران بار دیگر از مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌های داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت که در صورت حضور زنان در ورزشگاه‌ها نمی‌توان تضمینی بر رعایت حجاب و عفاف از سوی آنان داشت.

    خبرگزاری شبستان ،وابسته به وزارت ارشاد، روز پنجشنبه به نقل از احمد خاتمی امام‌ جمعه موقت تهران، نوشت: «ما با حضور زنان در ورزشگاه‌های داخلی به عنوان تماشاچی و در ورزشگاه‌های خارجی مخالفیم.»

    احمد خاتمی مهم‌ترین عامل مخالفت روحانیون با حضور زنان در ورزشگاه‌ها را اهمیت رعایت حجاب و عفاف دانست و گفت نمی‌توان تضمینی بر رعایت آن در صورت حضور زنان در ورزشگاه‌های برای تماشای مسابقات ورزشی داد.

    به گفته امام جمعه ی موقت تهران ،«عدم آگاهی از پیامدهای بی‌حجابی منشاء بسیاری از بی‌عفتی‌ها و بی‌حجابی‌ها در جامعه» است.

    در خاتمه بقول عزیزان خانه از پایه خرابست و تا ملت ایران خود اراده نکند هیچ چیز تغییر نخواهد کرد زیرا حق گرفتنیست و آزادی بها دارد,

    با امید به ایرانی آزاد و آباد در سایه حکومت قانون و امنیتی که هر شهروندی حاکم بر سرنوشت خویش باشد و هرگز شاهد چنین صحنه های شرم آوری نباشیم,

    خداوند نگهدار ایران باد.

  18. فرهاد :گفت

    چي بگم دداش – تا اينا بر مملكت حاكم هستند – هميشه همينه

  19. آرین :گفت

    ای ول . دمت گرم . خرابه اون قلمتم

  20. حسن :گفت

    سلام آقا مسعود

    به موضوع خوبي پرداختي، موضوعي كه به عنوان يك معضل جدي اجتماعي
    باعث رنج همه خصوصاخانمهاست.
    ولي من با نوع نگاه تو به اين مسئله موافق نيستم، به نظر من رنجي كه اين
    افراد ميبرند و به مرز جنون ميرسندو چنين اعمالي را مرتكب ميشن، كمتر از رنجي نيست كه خانمها در اثر تعرض مي برن.
    چنين افرادي قابل ترحم و دلسوزي اند.
    تشنه رفع نيازي هستند كه بطور طبيعي در وجودشان هست، و در فرهنگ ما
    هيچ پاسخي براي رفع چنين نيازي نيست، وتنها پاسخ، سركوب و محدوديت
    شديد است و نتيجه آن جامعه اي بيمار و دچار عقده هاي جنسي.
    مرضي كه گاه تا بعد از ازدواج و رفع نياز جنسي نيز درمان نمي شود.
    به نظر من در جامعه ما درصد بالايي از افراد دچار اين بيماري هستند، هر كس
    بسته به توانايي و امكانات خود جهت تسكين اقدام مي كند.
    شخصي كه در تاكسي به عمد با جنس مخالف تماس پيدا مي كند يا آنكه در
    خيابان با دست به پشت خانمها ميزند، بيماراني هستند كه بسيار تنگدستند
    وقابل ترحم و دلسوزي.
    چون نه خونه دارن،نه ماشين،نه موبايل، نه بلدند با زبان بازي به هدفشان برسن، و احتمالا ظاهري جذاب هم ندارن(معاون دانشگاه هم نيستن)
    يعني از هرنوع امكاناتي بي بهره اندو حداقل به اندازه بقيه نيازمند.
    به جاي اينكه يقه اين افراد را بگيريم و اونا رو ملامت كنيم، يقه افرادي رو
    بگيريم كه داعيه فرهنگ سازي دارن، داعيه ايجاد مدينه فاضله،و با فكر و
    عملشون جامعه اي ساختن كه همه به نوعي دچار عقده هاي جنسي و
    از نظر رواني نا سالم هستيم.

    راستي مو نفهميدم ايي چس مهرهء يا چسماره؟دمت گرم با ايي كلماتت
    نابن.
    امشب مخم برم دعوا، اگه هستي بيا دور فلكه.

  21. ÷رویز گویان :گفت

    با سلام
    به نظر من در این مساله کسانیکه این اقدام را انجام می دهند شاید تا حدی مقصر باشند اما در واقع تقصیر اصلی بر گردن مسوولان است .
    نیاز جنسی مانند دیگر نیازهای انسان باید به شکل صحیح رفع بشه .
    شاید رفع این نیاز در جوامع غربی به راحتی و با تفاهم دو طرف در همه جا قابل عمل باشه اما در ایران که قایل به فرهنگ و اعتقادات خاصی هستیم راهش ازدواج هست.
    باید برای جوانانی که بعد از تحصیل وارد جامعه می شوند کار – مسکن و شرایط زندگی مناسب فراهم باشه تا آنان بتوانندبه موقع تشکیل خانواده بدهند اگر فراهم نشود جوان چه کاری می تواند انجام دهد آیا در شهر مکانهای خاصی هست تا آنان بتوانند این نیاز خود را برآورده سازند و در کوچه و بازار مزاحم نوامیس مردم نشوند ؟
    من نمی دانم این جمله که منتصب می کنند به آیت الله طالقانی خدا بیامرز صحیح است یا نه که : هر خانه ای احتیاج به توالت دارد – ( به کنایه از نیاز هر جامعه به مکانهایی برای رفع نیاز جنسی ) اما اگر کمی موشکافانه برخورد کنیم می بینیم اگر یک جایی بعد از انقلاب بسته شد ه هزاران جای کوچک دایر شده و فقط شکل کار عوض شده و برخی مناطق شهر در واقع حکم همانجا را یافته اند مانند خیابان ولیعصر – ونک – ÷ارک وی و … در تهران و شهرستانها را نمی دانم .
    یکی می گفت رفتم نزد حاج آقای محله ( امام جماعت مسجد ) گفتم حاج آقا برخی از جوانان سرکوچه و خیابان به زن و بچه مردم متلک می اندازند چه کنیم ؟
    فکر می کنید جواب ایشان چه بود ؟!
    ایشان گفت : همینکه این جوونها با این شرایط به خواهر و مادرخودشون دست اندازی نمی کنند باید بریم دستشان را ببوسیم !
    بنابر این به نظر من اگر 10درصد مردم مقصرند شاید 90درصد عامل این مسایل و نظایر آن بی برنامگی مسوولان برای اداره جامعه است که ادعای می کنیم ام القرای جهان اسلام هم هستیم !
    الان ببینید آمار فحشا – اعتیاد – دزدی – خیانت در امانت – کم فروشی – احتکار – اختلاس و دهها جرم دیگر در جامعه ما چقدر است خداوکیلی ما بعد از انقلاب با فرهنگ خودمان چه کرده ایم که طرف با زن و بچه اش در خیابان راه می ره چشم چران ها می خوان با چشمهاشان زن طرف را کنار همسرش بخورند؟

    موفق باشید – یا علی

  22. samira :گفت

    دوستی همیشه از من یه سئوال میکنه: » چرا میخواهی جزو مملکتی باشی که با زنانش اینطور رفتار میکنه؟

    و من

    چیزی حک شده است در من که خودم را حقیر می بینم. که می ترسم. حکومت .. قانون… همه و همه بیان گر تفکر اکثریت یک جامعه هستند. من ار آن تفکر اکثریت است که می ترسم. همان تفکر که با برخی از مردمان کشور ما تا این دست آبها می آید. همکاری که به من می گوید : » نری ورزشگاه اکستریم فیت نس ..مردا می آن اونجا … که زنها را دید بزنند… من صلاح نمی دونم بری اونجا

    چرا تو صلاح مرا می دانی؟

    شاید بد نباشد… هرکدام از ما که حتی یکبار به خاطر جنسیتمان تحقیر شدده ایم… همه مایی که سینه هایمان را در زیز قوزمان و بلندی مقنعه مان پنهان کرده ایم. همه ما که از مردی که از روبرو در کوچه خلوت می آمده است حس عدم امنیت کرده ایم. همه مایی که فرق آزادی را بین خودمان و برادرمان درک کرده ایم . همه مایی که متلک شنیده ایم. یک تومار امضا کنیم

    نمی خواهم چیزی را عوض کنم. من خودم را عوض خواهم کرد. بر نخواهم گشت. دلم نمی خواهد ایرانی باشم. دلم نمی خواهد متعلق به سرزمینی باشم که دیه ام نصف آدم است. که اختیارندارم. که کودکم را به فرزندی کشورش قبول نمی کند اگر پدرش ایرانی نباشد. که مرا تحقیر می کند. از درون خانه ها تا سطح خیابانها … تا باجه های سفارت خانه ها

    جنگم نمی آید.با راننده تاکسی سر شهرک که می گوید : » خوشگله … هفت تیر » با همکلاسیم که گفت : » صداتون تو تو دانشگاه بیار پایین.. پشتتون حرف می زنند» با رنانی که وقتی فیلم مبارزه با بدحجابی را می بینند می گویند : » تقصیر خود دختراست گندش را در آوردند »

    می خواهم در صلح زندگی کنم

  23. yasaman :گفت

    تهرونم همينجوره… متاسفانه…

  24. سلام آقا مسعود

    راستش بخشهایی از نوشته هاتون رو در سایت ایرانیان انگلستان دیدم.
    از سادگی و طرز بیان شما خیلی خوشم اومد و کنجکاو شدم وبلاگتون رو ببینم.
    الان هم چند تا دیگه از پستها رو خوندم.
    بسیار زیبا مینویسید.
    من خودم مشهدی هستم و از خوندن نوشته هاتون با لهجه مشهدی لذت میبرم.

    موضوعاتی هم که انتخاب کردید بسیار عالی هستن.

    موفق باشید
    ———————————————————————————–
    ممنونم از لطف شما دوست عزیز 🙂

  25. majid :گفت

    درود بر شما دوست عزیزم من شما رو لینک کردم اگه شما هم منو لینک کنین باعث افتخاره منه به امید موفقیت بیشتر شما

  26. linuxrevo :گفت

    اونایی که ان قلاب کردن حتما فکر اینجاها رو هم کرده بودن دیگه نه؟ خوشحالم که این جور مسایل اول از همه گریبان شهرهای مذهبی رو گرفت که کاسه داغ تر از آش شدن اول ان قلاب.

  27. ستاره :گفت

    بهترین قسمتش همونی بود که گفتی آخه اگه پاتو بمالی چی گیرت میاد؟!
    این همیشه برای من سئواله !
    نمیدونم کسانی که بازوشون ویا دستشون رو میمالند مگه چقدر لذت میبرند؟!
    ولی خیلی قشنگ وخوب نوشتی تو متخصص این جور نوشتنی!
    تیکه های مشهدیت خیلی قشنگه کلی خندیدیم
    مرتضی یاد خاطرات خوابگاهش افتاد میگه:
    یه بیرجندی داشتیم هر وقت تو فوتبال گل میزدند میگفت:
    اوف اوف اوف

  28. raoros :گفت

    ایییییییییییی حالم بد شد!
    توی تاکسی خیلی بدبختی و مصیبت دارن زنا، اگه به یارو بگی خودتو جمع کن، دو قورت و نیمشم باقیه و میگه جا نیست و اخم وتخم. تازه راننده هم باهاش همراهی میکنه. گاهی کلا از به دنیا اومدن ادم پشیمون میشه. دیگه زن بودن که جای خود!

  29. mashti :گفت

    سلام همشهری.

    اولا» که دوستان زحمت بکشند نامه ی من فدایت شوم ننویسند. 200 خط نهایتا» د ر5 یا6 خط خلاصه کنند.
    ثانیا» وقتی فرقی بین آلو و زردآلو مشخص نیست پس گله ای هم نیست.(حالا مقصرش هر کی هست)
    ثالثا»: **لطفا بالای 18 بخونن**
    سال 74 یا 75 بود جوانکی17 ساله که با یکی از دوستان رفتیم حرم زیارت در حال طواف گرمی دستی را در پشت خودم احساس کردم سریعا» برگشتم تا دزدکیف پولم را دستگیر کنم که اثری از احدی نبود که نبود؛ لاجرم به زیارت ادامه دادم که یادم آمد من که اصلان کیف پول ندارم!!!!!!
    پس گر گله ای هست دگر حوصله ای نیست.
    ………………………………………………………………………………………..
    سلام اقا
    🙂

  30. مرتضی :گفت

    به نظر من راه حل اصلاح این رفتار و رفتارهای ناشایست دیگه (در رانندگی، معاشرت با دیگران، معاملات و خرید و فروش و…) فرهنگ سازیه

    برای فرهنگ سازی هم نباید به امید دولت و صدا و سیما و… نشست

    شما صاحبان وبلاگ، که صاحب این رسانه هستید شروع کنید به فرهنگ سازی
    هر کس در حد توانایی ها و ادبیات خودش
    درسته که درصد زیادی از مردم ما با اینترنت غریبه هستند و مطالب شما رو نمی خونن
    اما شما از این رسانه نهایت استفاده رو بکنید و شروع کنید به یاد دادن رفتارهای درست و شایسته

    امیدوارم مسئولین ما هم دست از سیاست های خصمانه شون با اینترنت بردارن
    به امید روزی که اکثریت مردم ما بتونن به راحتی و هزینه کم به اینترنت دسترسی داشته باشن

  31. m_Emad :گفت

    dorood bar to va hamme mashdia,,,agha jan in haji (montoskio)faransawi gofte 2 tayefe hafeze ejtema hastan ,,,1 polic ,,,2 faheshe ,,,tafsir uon ra khodeton zahmat bekeshid va fekr konid ,,faght nedonid ke mozakhraf nagofte…yek sowal agha massot…be zabane mashhadi (chos mohre) yani che ?

  32. يه بنده خدا :گفت

    تا جايي بخوايم ظاهري خيلي خوب و مثبت نشون بديم آش همين آشه و کاسه همين کاسه. آقا چه ايرادي داره يه تصوير درست از آدم، زن و مرد تو ذهن بچه‌ها درست بشه؟ چه ايرادي داره اگه هر کي شناخت درستي از جنس مخالفش داشته باشه؟ چه ايرادي داره هر کسي هر جوري دلش ميخواد بياد بگرده ( البته تا حدي اما نه اين حدي که الان هست ) مثلا کسايي که به حجاب اعتقادي ندارن چرا بايد با حجاب اسلامي بگردن؟ ( اصلاً حجاب اسلامي مگه اينه که الان تعريف شده؟! )
    وقتي شناخت درستي از طرفين باشه و حريم خصوصي هر کسي تعريف درست و مشخصي داشته باشه، اونموقع اين مسايل پيش نمياد، چون هر کسي ميدونه که در صورت تعرض به حريم خصوصي هر کسي به سختي مجازات ميشه. حالا هر کسي دوست داره ميتونه هر کسي رو که ميخواد به حريم خصوصي خودش راه بده و اين موضوع اصلاً به کسي ربطي نداره، نه به حکومت، نه به من و تو که بخوايم بريم و جيگر کسي رو بخوريم!
    وقتي پليس واسه حريم خصوصي کسي حرمت قايل نميشه، يعني توي اون مملکت «حريم خصوصي» اصلاً معني و مفهومي نداره. پس اين اتفاقات وقوعش طبيعي ميشه ( حالا زشت باشه يا زيبا ).
    اصلاً سوال من اينه، چرا يک سري جاهاي خاص نميذارن تا بعضيا برن اونجا و خودشون رو راضي کنن؟ اگه اينجور جاها باشه ديگه يه سري آدم هار تو کوچه و خيابون با چشم و دست و زبون نميفتن دنبال ناموس مردم ( که اکثراً هم خيلي غيرتي هستن!! واسه ناموس خودشون!!! )

  33. احسان :گفت

    باز میگن مردم ایران با فرهنگن

  34. مرجان شیطون بالا :گفت

    آره ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه شما هم که خوب تیکه های پسر مشهدیا رو بلدی همشون سرو ته یه کرباسن…………………….ازطرف یه دخترمشهدی

  35. نیما :گفت

    درود بر شما
    خیلی عالی بود تمام مطالب تون با بابام نشستیم وخوندیم حال کردیم
    بابام گفتت شما هم سنش هستین
    48 سال دارید
    خیلی خندیدیم
    زنده باد مشهد

  36. reza :گفت

    یره تقصیر اون آدمای بنظر شما بد نیست فدات شم مشکل جای دیگست

    در خدمت بشم داوش

  37. رز :گفت

    جانا سخن از زبان ما میگویی
    یعنی ممکنه یه روز تو این مملکت بشه مثل آدم، با فرهنگ و شعور اجتماعی بالا زندگی کرد؟ کاش عمرمون کفاف بده کاش.

  38. محسن :گفت

    ببين من حرصم ميگيره كه فورا مي نويسي فكر كن ايناهم خواهر و مادر خودتن. بخدا قسم همينا هستن كه يقه خواهر و مادر خودشونم مي گيرن. برين پرونده هاي دادگاها رو نيگا كنين ببينين چندنفرن كسايي كه خواهر يا مادر خودشونو هتك حرمت كردن. خيليا كه اصلا شكايتم نمي كنن از بس كه زن تو جامعه ما زبون بسته و توسري خوره. چرا يه مادر بايد به پسرش راه بده؟ يه خواهر چرا بايد مجبور باشه به برادرش راه بده؟ جواب اين سوالو بايد قوه قضاييه بده كه نميذاره حق زنها ادا بشه و هميشه به ديده يك مملوك به اونا نگاه مي كنه.

بیان دیدگاه