بره خودما گریه کن ننه !

ــ نِنه چره گریه مُکُنی ؟

ــ بره امام حسین نِنه جان ! بره مظلومیتش ! فردا حُسین ره موکوشَن نِنه ! ای الهی قربونِ لب تشنَت بُرم اقا جان !

ــ ای بابا …… نِنه جان ما خودما هَم گاز نِدرم … هَم رَخت و لباس گرم نِدرم … هَم صاب خانه مِخه بندازَما بیرون ! هم کفشام پاره رفته برف مِره توش پام یخ مُکنه ! هم نون شب نِدرم ! هم پول گوشت نِدرم ! هم ابجیم مِخه بره خانه شوهر جهاز نِدره ! هم بابا جانُم سکته کِرده افتاده گوشه خانه ! هم خودت شبا دست درد مِری بَس که خانه مِردُم کار مُکُنی ! تازه دفتر مقشُمَم تِموم رفته مِترسُم بهت بُگم دَعوام کنی واز بگی پول نِدرُم ! ….. نِنه یَکَم بره خودما گریه کن شاید خدا دلش به رَحم بیه ننه ! امام حسین الان تو بهشته اووَخ تو نشستی اینجه براش گریه مُکنی ؟ امام حسین الان تو بهشت هم گاز دره ! هم رَخت و لباس دِره ! هم بجای اب شیر خرما مُخوره ! هم کفشاش سولاخ نیست ! هم بچه هاش دفتر مشق دِرَن ! ………. پَس بره خودما گریه کن نِنه !

این نوشته در کودک ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای بره خودما گریه کن ننه !

  1. Emad :گفت

    dasstet daard nakone hamshamshahri,mardome naadaare mashade khob meshnasi o khob minwissi ,bazam benwiss hamshahri ,dasstet daard nakone refigh.
    _____________________
    ارادت …

  2. مهدی :گفت

    خیلی خیلی خیلی عالی … یک چند وقتی بود خوب نمینوشتی اما دوباره کولاک کردی.
    ____________________________________
    مهدی جان همیشه نمیشه به یک روال نوشت …خسته کننده میشه رفیق 🙂

  3. درسته که دوتا پست اخیرت ربطی به هم ندارند و تنها نقطه مشترک شون عزاداریه؛ ولی نمی دونم چرا به نظرم متناقض همدیگر هستند…؟!
    ________________________
    ببین مهندس من مثه اب میمونم … توهر چی بریزی به شکل همون در میام … یه بار از دهن بچه سوسول حرف میزنم …یه بار یه پسر بچه 12 ساله …یه بار یه دختر 5 ساله … و خیلی جاها هم خودمم مثه همون جریان جنگ که قالب قالب خودمه و خاطرات که خاطرات حقیقی خودمه … این طبیعیه که دیدگاه یک بچه با دیدگاه یک به اصطلاح بچه سوسول تناقض داشته باشه …من بیشتر دنبال انتشار عقاید گوناگونم … دنبال یک عقیده و مرام نیستم که تناقض نباشه در نوشته هام …. نمیدونم تونستم خوب بگم منظورم رو یا نه !

  4. sade :گفت

    خیلی از مردم امام حسین رو بهانه میکنن برای اشک ریختن و خالی کردن خودشون و ناراحتی هایی که توی دل دارن.
    ____________
    اره اینجوری هم هست …به این بهونه راحت میشه گریه کرد کسی هم بهت گیر نمیده 🙂

  5. ... :گفت

    آی قربون دهنت
    آی قربون قلمت
    نوشته هات حرف نداره این یکی خیلی عالی بود چون یه تلنگره
    شاید باعث بشه یه کم مردم فکر کنن

    لذت بردم از این جمله ها ((؟ امام حسین الان تو بهشت هم گاز دره ! هم رَخت و لباس دِره ! هم بجای اب شیر خرما مُخوره ! هم کفشاش سولاخ نیست ! هم بچه هاش دفتر مشق دِرَن ! ………. پَس بره خودما گریه کن نِنه !))
    _____________________
    ممنون
    شاید نوشته هام بقول یکی از دوستان سطحی باشه …اما سعی میکنم با کلام ساده درد های عمقی جامعه رو بیان کنم !

  6. زیتون :گفت

    جقدر قشنگ می‌نویسی. نکنه تو همون مسعود اسکیزوفرنی یا یکی از دیگه از دوستان مشهدی‌ش هستی؟
    ______________________________
    سلام
    ممنونم … لطف دارین شما … من اسکیزو فرنی نیستم اما فرنی دوست دارم 🙂
    من قبلا زیاد میومدم وبلاگ شما 🙂

  7. الهام :گفت

    ای داد از این همه بیداد
    خواهم که ز غم شوم آزاد
    از جور و ستم همه فریاد
    چون هستی من شده بر باد…

    عجب صبری خدا دارد

  8. بابک :گفت

    آقا کارت خیلی درسته انصافآ….
    ________________________
    حیف که ایمانم سسته 🙂

  9. آق مجید :گفت

    گل زرد و گل زرد و گل زرد بیا باهم بنالیم از سر درد
    عنان تا در کف نامردمان هست،
    ستم با مرد خواهد کرد نامرد

    مسعود جان پاینده باشی
    بنویس رفیق
    ____________________
    زنده باشی ..

  10. پدرام :گفت

    خیلی جالب بود.لهجه رو خیلی قشنگ توی متن پیاده کرده بودید!
    ________
    ممنون 🙂

  11. رفیق :گفت

    سلام رفیق!
    مثل همیشه عالی نوشتی. فقط یه انتقاد کوچیک! به نظرها وقتی جواب می دی اون هم طولانی زیاد جالب نمی شه. چون ملت با مطالبت حال می کنن. بذار خودت مخفی بمونی پشت مطالبت. البته این نظر منه. اما باز هم می گم کارت حرف نداره.
    ____________________________
    علیک سلام
    ممنون
    من همیشه از انتقاد خوشحال میشم … اما لزومی نمیبینم مخفی بمونم … همیشه این ایراد رو به خیلی ها گرفتم که برای مخاطب ارزش قایل نمیشن که برای نقاط ابهامشون پاسخی بدن …ادم اگه خوب مینویسه باید خوبم جواب بده … امال چشم کوتاه تر جواب میدم ( در ضمن معذرت که گفتم ادم اگه خوب مینویسه ! قصدم تعریف از خودم نبود ! )

  12. خودرو :گفت

    گریه بر امام حسین حتی بر ………………………
    باید برسر زد برفرق کوبید
    لعنت بر یزید و بدتر از یزید
    _________________________
    من عذر میخوام اما چند جمله از کلام پر مهر شما رو حذف کردم جسارتا 🙂

  13. kian1 :گفت

    اول صبحی قطره اشکی برپهنای صروتم لغزید وآنهم خواندن نوشته عالی بود .با کلامی ساده کلی حرف را زدی
    _______________________
    ثواب کردی بخدا …

  14. amoonashenas :گفت

    هموطن خوبم
    هیچ وقت ازکنار نوشته های خوبت نمیتوانم بی تفاوت بگذرم
    بازهم لذت بردم از نوشته زیبایت
    قلمت سبز باشه
    دلت روشن و تنت سالم
    _____________________________
    اما برای همین نوشته های خوب ! فحش ناموسی هم زیاد میدن که من حذف میکنم …
    برقرار باشی همیشه …

  15. محمد :گفت

    سلام
    شاید این مطلبم ربطی به این پست پیدا نکند ولی خواستم بگویم اگر برایتان امکان دارد بازهم پست هایی با محوریت افرادی که با عنوان تا حالا شده در دهانت بشاشند را بگذارید آن ها تنها موجوداتی هستند که از حاشای این
    سیاهه که مذهب را ستر کارهایشان می کنند به دورند قیمتش را هم میدهند
    با عنوانی که بر رویشان قرار داده اند
    من نمی دانم چرا این مطلب را گفتم اما از صداقت این طیف خوشم می آید
    همین
    __________________
    سلام
    باشه …مینویسم ! گرچه مقوله سختیه …اما چشم !

  16. حمید :گفت

    با عرض ادب وخسته نباشید…
    شما حقیقت رو نوشتی واقعا حقیقت
    ولی امیدوارم پیشرفت کنی
    من هم از نسل همین بی خانمان ها …نان شب ندارها …گرفتارها و دهها مشکل دیگر هستم.
    خدانگهدار
    از قم
    _____________
    ممنون
    خدا پشت و پناهت باشه ..

  17. 4pesar :گفت

    گریه داره حال ملتی که گویا! نون ندارن بخورن می شین …! می نویسند!

  18. فربد :گفت

    خوب… خوب… خیلی خوب!

  19. مرمر :گفت

    سلام
    خیلی با حال نوشتی
    از کجا این همه لهجه بلدی؟
    ببین من در مورد نوشته ات باید بگم که فکر کنم امام حسین اصلاً واسه همین چیزا شهید شد و خانواده ش این جوری شدن اما کیه که بفهمه ؟!اینا؟؟!
    ___________
    سلام
    ممنون
    میفهمن بالاخره … من که لجهه ندارم که 🙂

  20. spdh :گفت

    الهیییییییییییییییی ، متنتون رو می شه از هزار طرف نیگاه کرد ، من چون خنگم البته چندتاش رو بیشتر درک نکردم اما فوق العاده بود
    ______________
    خدا نکنه شما خنگ باشی …من خیلی ساده مینویسم که 🙂

  21. مرجان :گفت

    عالی بود همشهری
    _______________
    ممنون 🙂

  22. zohreh :گفت

    راستش من فقط یه بار درست و حسابی پای روضه گریه کردم. اونهم وقتی بود که کیفم رو توی مسجد دانشگاه زده بودن.
    _________________
    اخ راست گفتن چقدر با حاله 🙂

  23. رضا :گفت

    به من که چسبید ، حالشم بردم اساسی
    _____________________
    لطف داری شما 🙂

  24. Avaz :گفت

    Amam hossino ,moharamo,labe teshneo,badane bisaro ,……… hameo hame bahanehaye khobiyan vase khali shodan delhai ke khyli vaghte gerftast o boghzai ke ke nemitonan beshkanan,hala vaghteshe ke be in bahane boghzaye to galomono tabdil be ashke ro gonehamon konim …. khyli ghashng bod khaste nabashid
    _________
    ممنونم …

  25. وهاب :گفت

    😦
    کامنتها اينجا سانسور مي شه؟
    کو کامنت ما؟!؟
    😦
    _______________________
    وهاب جان بخدا من از حذف کامنت بیزارم .
    یادم نمیاد کامنت شما چی بود … قبلا هم با یکی از دوستان بحث کردیم … من هر کامنتی رو که فحش به خودم یا به هر کس دیگه ای باشه حذف میکنم … دوست ندارم کامنت دونیم الوده به این چیزا بشه … ممکنه من هم از خیلی ها بدم بیاد اما دلیل نمیشه فحش بدم … بازم شرمنده ام رفیق !

  26. anonymous :گفت

    سلام
    این مطلبتون من و یاد یه جمله از دکتر علی شریعتی انداخت:
    در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی میکنند و بر حسینی گربه می کنند که آزادانه زیست و آزادانه مرد.
    ____________________
    سلام
    اتفاقا عجیب شبیه هست این مطلب به این سخن …

  27. بازتاب: رونوشت من » بايگاني » من، يك عاشورا 3

بیان دیدگاه