دست بردارین از سر شهدا…!

امروز خبرگزاری ایسنا نوشته بود بنیاد شهید استان قم قرار هست روز ۱۵ مرداد برای شش هزار شهید این شهر جشن تولد بگیره! قبلا مراسمی با عنوان های پاسداشت ؛ یادواره ؛ بزرگداشت و غیره شنیده بودم اما جشن تولد برای شش هزار شهید دیگه از اون حرفاست! حاج اقای پور امینی فرمودن در این روز خیابانها  چراغانی و مسابقاتی هم برگزار میشه!

والله ما از قدیم الایام یادمونه برای شهید سوگواری میکردن و یاد و خاطراتش رو زنده نگه میداشتن! از امام حسین و یارانش بگیر تا شهدای جنگ ایران و عراق … دیگه ندیده بودیم برای شهدا جشن تولد بگیرن و اذین بندی کنن! درسته که گفتن امسال سال نواوریه اما نه دیگه این نواوری های من دراوردی! حالا مثلا اگه یکی بیاد بگه تو ماه محرم برای شهدای کربلا جشن تولد بگیریم و خیابونها رو چراغونی کنیم گوشش رو نمیذارین کف دستش ؟

من اصلا با جشن گرفتن و این حرفا نه تنها مخالفتی ندارم بلکه لازم هم میدونم اما جشن تولد گرفتن برای شهدا رو نوعی بی حرمتی به خون شهدا میدونم! اقا جان میخواین جشن تولد بگیرین بیاین برین یتیم خونه زنجان که بچه یتیم ها رو داغ کردن جشن تولد بگیرین! دست بردارین از سر شهدا ……..!

این نوشته در جامعه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

29 پاسخ برای دست بردارین از سر شهدا…!

  1. ش :گفت

    جشن تولد؟؟؟ شهید؟؟؟
    Oh My God.
    دیگه چیزی نمی شه گفت.

  2. ش :گفت

    راستی این عکس هاتون انگار مثلا از پشت ویترین گرفته شدن، خیلی جالب می شن. اسم ادیت یا فیلتری که اینطوری اشون می کنید، چیه؟
    ……………………………………………………………..
    از چیز خاصی استفاده نمیکنم … نوع قالبی که انتخاب کردم این امکان رو میده

  3. mohsen :گفت

    دمت گرم . اینا مردم رو احمق فرض کردن

  4. esidarbedar :گفت

    سلام همشهری
    مسعود جان اصلا بحث حرمت و اینا نیس . مساله یه چیز ساده س . اونم اینه که از هر ابزاری و به هر قیمتی استفاده کن تا به هدف برسی . اینجاس که هدف وسیله رو توجیه میکنه !!!
    شهید هم مثل خیلی چیزا ، مثل بزرگتر ، مثل دین و مثل هزار تا چیز دیگه تا چند سال پیش حرمت داشت .
    یه بار به بهانه حضور شهدا در میان مردم ( که حتما باید فیزیکی باشه !! ) شهید رو میارن رو کوه و محل تفریح مردم چال میکنن .
    یه بار به بهانه زنده نگهداشتن یادشون میان تو دانشگاه چال میکنن ( که تا صدا از کسی دربیاد بتونن رگ گردن کلفت کنن که چی ؟ در حضور شهدا که برای این مملکت چه و چه … دهنت رو ببند و به این هوا سرکوب کنن ) خوب معلومه اون نوجوون و جوون که به اسم شهید و دین سرکوب میشه از هرچی شهیده بیزار میشه دیگه . نه ؟
    لابد فردا سرچهار راه ها شهید چال میکنن بعد میگن به حرمت شهدا از چراغ قرمز رد نشین و اینا .
    اگه دقت کرده باشین تا بحثی سیاسی یا اقتصادی یا هر چی ، بر علیهشون تو جامعه راه میفته و اوضاعشون خطری میشه نمیدونم از کجا چند هزار شهید گمنام ( که حتما تا الان پلاکشون هم پوسیده ) پیدا میکنن و تو خیابون کارناوال راه میندازن . هر کسی هم حرف بزنه میگن : به شهیدا بی احترامی میکنی ؟

    خدا آخر عاقبت شهدا رو از دست ما به خیر کنه

  5. reza :گفت

    سلام
    دوست عزیز با یک قسمت از حرفات موافق و با یک قسمتشون مخالفم
    -انکه میفرمایید برای شهدا فقط سوگواری کرد به نظر اینجانب غلطه چرا شمع محفل بشریتند و به حکم قرآن زنده اند به نظر من اگر جشن تولدی هم بخواهد برگزار شود شهدا برای آن سزاوارترند همچون پیشوایان راستینشان و در راسشان سید وسالار شهیدان کربلا امام حسین علیه السلام که اینروزها ایام ولادت با سر سعادت حضرتش هم هست و همه در پی آیین برگزاری جشن میلاد حضرتش هستیم.
    -در ضمن برای نسل جوان ما که احتیاج آشنایی هر چه بیشتر با شهدا (اعمال ورفتارو ارمانهایشان) دارند حضور در مراسمهای شادی (همانند جشن میلاد شهدا) جذابتر و تاثیر گذارتر است در ضمن فکر هم نمیکنم برگزاری چنین مراسمهایی توهین به شهدای والا مقام تلقی گردد.

    -واما اینکه گفتین مراسهای جشن تولد گروهی را در جاههایی همانند یتیم خانه ها یا شیرخوارگاهها ویا مراکز نگهداری معلولین و… برگزار شود سخت با آن موافقم
    این خودش یک ایده وپیشنهاد بکر وجالبه.
    بهر حال ممنونم. همیشه از مطالب جالب وبلاگتون استفاده میکنم .موفق باشید
    …………………………………………………………………………………..
    خوب این یک اختلاف سلیقه است دوست من … من نگفتم برای شهدا فقط باید گریست … گفتم یادواره و پاسداشت و گرامیداشت هم خوبه تا یاد و نام شهید از بین نره … اما مراسمی با عنوان جشن تولد شش هزار شهید به نظر من توهین امیزه … این همه شهید دادیم و اینهمه خانواده داغدار شدن حالا بیایم جشن بگیریم ؟

    امام حسین شهید شده و روز شهادتش سوگواری میکنن و روز تولدش هم جشن میگیرن ! اما شش هزار شهید که روز تولدشون اون روز نیست که … تازه شما کدوم خانواده شهید رو دیدی که روز تولد شهیدش رو جشن بگیره … من پسر عمو و پسر دایی و پسر عمه ام شهید شده و روز تولدشون بر سر مزارشون میرن و داغشون تازه میشه … گریه میکنن و یادش رو زنده میکنن! جشن نمیگیرن !

    در عین حال نظر شما محترم 🙂

  6. اینا از ما که زنده ایم نمی کشن بیرون! دست از سر شهیدا بردارن؟! ساده ای؟!
    به روزم!

  7. ye irooni :گفت

    آفرین. گل گفتی. خیلی‌ حال کردم.

  8. محمود :گفت

    مسعود جان من نمی تونم لینک خبر رو باز کنم.
    نکنه بی خیالش کرد حاجیمونو.

  9. mashti :گفت

    بازم سلام همشهری
    قرار بود ننویسم ولی وبلاگ تو ترکش از سیگار سختره.

    وای اگر این اتفاق زمان خاتمی می افتاد چه کفنها پوشیده و چه تحصن ها که انجام نمیشد.
    استفاده ابزاری از هر وسیله ای !!!!
    شاید خیلیها که تا حالا خوزستان نرفتن ندونن که گرمای هوا چه میکنه ؛وای به روزی که گلوله داغ هم توی بدنت رسوخ کنه.

    روحشان شاد و یادشان سبز باد.
    یا علی

  10. اردلان. :گفت

    با درودی هزار باره بر مسعود عزیز,

    مسعود جان کسانی که برای وطن و استقلال و تمامیت ارضی میهن فدا کردند هرگز نیازی به غم و یا سوگواری ندارند زیرا فقط رژیم از این راه تنور تبلیغات به نفع خود را گرم نگهمیدارد و از نام این عزیزان همواره نان خورده ولی شهید هرگز برازنده نام کسانی که برای وطن جان فدا کردند نیست,

    مسعود عزیز بسیاری از عزیزترینهایم در جنگ بی ثمر هشت ساله که به بهای قدرت رژیم شد از دست دادم و صحنه های دلخراش تکه تکه شدن پرسنل خودم بودم ولی آنها هرگز نمردند و نخواهند مرد و در قلب وطن پرستان زنده و جاوید خواهند ماند,

    امیدوارم واژه شهید را هرگز بکار نبریم زیرا دکانداران متحجر با این نام و کلمات که همواره بازار کسبشان بوده سوار بر موج احساسات ملت هستند,

    مسعود گرامی این عزیزا را همواره و در کلیه ارتش های جهان جانباختگان وطن مینامند و شهید زیبنده رزمندگان وطن نیست,

    در ضمن پس از جنگ برخوردهای تحقیر آمیز را با جانبازان و خانواده جانباختگان همواره شاهد بوده ایم و بخصوص شرایط زندگی اکثر قریب به اتفاقشان را و اینکه هیچ آقازاده ای در این راه به خود زحمت کلمه شهید را که افتخار میداند هرگز ندادند بجز فرزندان وطن,

    در خاتمه درودی بیکران به روان جانباختگان راه آزادی ایران همواره نام و یادشان جاودانه باد,

    هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق,

    خداوند نگهدار ایران باد.

  11. رضا :گفت

    سلام دوست عزیز
    شما در سایت ما لینک شدید
    لینک ما : مرکز بازی های آنلاین
    آدرس : http://www.binandeh.com
    موفق باشید

  12. رضا :گفت

    ببخشید لینک اشتباه شد
    لینک ما : بیننده دات کام
    آدرس : http://www.binandeh.com
    موفق باشید

  13. فرهاد :گفت

    در بلاگ نیوز لینک داده شد .

  14. فاني :گفت

    سلام
    كار ندارم كه كار درستي است يا نه
    اما مغالطه كردي عزيز…

    «حالا مثلا اگه یکی بیاد بگه تو ماه محرم برای شهدای کربلا جشن تولد بگیریم و خیابونها رو چراغونی کنیم گوشش رو نمیذارین کف دستش ؟»

    چه ربطي داره؟ همانطور كه اين روزها كه دارند اين برنامه ها رو برگزار مي‌كنند دارند براي سرور شهداي كربلا جشن مي‌گيرند. علاوه بر اينكه بسياري از اينها خانواده‌هاشون هستند و دارند براي فرزندانشون برنامه مي‌گيرند…
    ضمن اينكه منافاتي با كمك براي نه تنها كودكان زنجاني بلكه همه كودكاني كه شما با خاطر نداشتن رسانه از آنها بي اطلاعي و يا اصلا زير نظر هيچ سازماني هم نيستند…

  15. يه بنده خدا :گفت

    اصلاً بحث شهيد و اسلام و اين حرفا نيست. اينا به هر دليلي ميخوان يه موج بسازن و روش موج سواري کنن. خيلي از جانبازا هستن که الان وضعيت اسفباري دارن ولي کسي کاري واسشون نميکنه

  16. yasamin :گفت

    داغي است بر دل كه نگفتن به …

  17. مجید :گفت

    ضمن اينكه منافاتي با كمك براي نه تنها كودكان ………..

    فانی جان تو احیانا بسیجی نیستی ؟!
    آخه فکر کنم فقط بسیجی ها از این زرت و پرت ها میکنن.
    (اگه نیستی برو عضو شو)
    آخه دیوانه! میگه به جای این کارها ، برن همچین جشنی رو برای کودکان راه بندازن، که میبینیم این کار رو نکردند و هزینه رو جور دیگه ای خرج کردند، خب معلومه منافات نداره ولی چند تا خر همچین کاری کردند و به این کارشون اعتراض شده.

  18. jarchy :گفت

    سلام
    نکته به جالبی اشاره کردی فکر کنم فلسفه ای که دوستان رو به این فکر انداخته که همچین عبارتی رو به کار ببرن اینه که گفته شده شهدا همیشه زنده هستند؟
    نمی دونم درست فکر کردم یانه.
    سلامت و پیروز باشید.:)

  19. اسماعیل.م.پ :گفت

    چقدر شماها مزخرف میگین!

  20. آریو :گفت

    خواستم منهم نظرم رو در مورد مطلب قشنگت بنویسم اما با اجازت تصمیم گرفتم دنباله مطلبت تو وبلاگم یک مقاله بنویسم. بیزحمت وقت کردی یه سری بزن.

  21. jevad :گفت

    in yeki dige nobareshe !

  22. xtrementalist :گفت

    مثل اینکه شما از اونایی هستید که هیچی گیرشون نیومده، دنبال یه جنگ و یه انقلاب دیگه ن!

  23. رضا :گفت

    سلام دوست عزیز
    شما در سایت ما لینک شدید
    لینک ما : بیننده دات کام
    آدرس : http://www.binandeh.com
    موفق باشید

  24. rezahajii :گفت

    تو حرف نزني بهتره دو تا چرت . پرت از خودت نوشتي كه چي مطلب هاي ديگت رو هم ديدم از لحاظ ادب هم كه صفري

  25. parviz bagzadeh :گفت

    وقتی همه چیز دستاویز بشه، انتظاری نمیشه داشت

  26. rvin@ :گفت

    سلام آقا شما خوبید افتخار تبادل لینک رو می دید من شمارو لینک کردم
    ممنون میشم
    منتظر پاسختون هستم
    بای
    راستی هم ولایتی هستیم 😀

  27. rvin@ :گفت

    mer30
    منو لینک کردی
    امید که دوست های خوبی باشیم

  28. مستانه :گفت

    ولی من با این یکی کار موافقم. مگه همه ما شاکی نبودیم که چرا همش عزاداری می کنن. هرچند که این حرکت هم فقط ظاهرش قشنگه، ولی اگر درست و حساب شده باشه کار جالبی هست.

بیان دیدگاه