واگویه های دختری که دوست نداشت بزرگ بشه !

                            

 ای کاش همیشه یک دختر کوچک میماندم ! …. با موهای دمبه موشی و تاپ گل منگلی قرمزسوار دوچرخه میشدم و توی خیابون ویراژ میدادم ! میتونستم بلند بلند شعر بخونم و بخندم و بازی کنم ! میتونستم جیغ بزنم بدون اینکه کسی چپ چپ نگاهم کند ! میتونستم موهام رو ببافم بندازم روشونه هام یا بازشون کنم بسپرمشون به دست باد بدون اینکه کتک بخورم ! میتونستم هر جور دلم بخواد راه برم ! …… هر جور دلم بخواد !

ای کاش هیچوقت بزرگ نمیشدم ! …….. حالا که بزرگ شدم باید بلرزم و بترسم ! یا تهدید بشوم یا تحقیر ! یا چماق تحکم و امر به معروف روی سرم باشد یا نگاه هرزه مردهای خیابانی ! یک روز عقب بودن روسری بهانه باشد و یک روزرنگ لباس ! یک روز بلند بودن چکمه های زمستانی و یک روز کوتاه بودن مانتو ! خسته شدم از اینهمه امر و نهی !……  بخدا خسته شدم …………!

ای کاش همیشه یک دختر کوچک میماندم ! ……… نه برای اینکه سرم لخت باشد ! نه برای اینکه اواز بخوانم ! نه برای اینکه تاپ قرمز بپوشم و دامن کوتاه به پایم کنم ! نه برای اینکه سوار دوچرخه بشوم و ویراژ بدهم ! فقط برای اینکه تحقیر نشوم …. ! که درد حقارت بد دردیست …بخدا بد دردیست !….بد درد..

این نوشته در جامعه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

19 پاسخ برای واگویه های دختری که دوست نداشت بزرگ بشه !

  1. Atreides :گفت

    سلام همشهری!!!!

    یه مدتییه وبلاگات رِ دارُم مِخِنُم ……
    خیلی انسانی ،این دوره زمونوه تو اون مملکت داره نسل این گونه موجود، رو به انقراض میره…. نمیگم انسان تو ایران کمه و نه آنقدر خود-پارسانما-بین که خودم رو انسان بدونم ولی نوشته های تو بوی انسانیت میده.
    خِنَََتان کجایِه مِشهده؟
    ال رضا (علیرضای سابق)، کانادا
    ______________________________________________________________________________________________________
    سلام دداش
    مُویَم هنوز کار دره تا اّدم بُرُم ! تو اگه اونجه ادم دیدی سلام مُوره برسَن بزش بگو دلم تنگ رفته بره قد و بالای رعناش …بگو دلم تنگ رفته بره اّدمیت دداش !

    مُو بچه چارا میدون بارُم دداش …همو جای لات و پوتا !!

    ……………………………………………………………………………………………………….

    گفتی ال رضا یاد یه همکلاسی دوره دبستان افتادم …جواهر فروش بودن و از اون مایه دارا … اصلا تو مشهد اونایی که خودشون رو به رضا وصل کردن وضعشون خوبه … ال رضا …ابن رضا ..خادم الرضا 🙂

    مخلص اقا 🙂

  2. mahdi :گفت

    حرف نداشت.
    __________________
    ولی براش حرف در میارن … حالا بیبین 🙂

  3. روشنک :گفت

    سلام مهران عزیز :
    اول اینکه تنبلیمو درستش کردم ( با کنایه ) که فقط خودت بفهمی .
    و دوم اینکه چه زمانی آنلاین هستی ؟

    ________________________________________________________________________
    سلام
    من معمولا همیشه هستم … اما مسنجر ندارم … در ضمن خودمم نفهمیدم 🙂

  4. ما که کودکیمان نیز فنا شد!
    _______________________
    ای وای بر شما ….

  5. mahdi :گفت

    بچه چهار راه میدون ، پس بچه محلیم . :d
    من بچه فلکه دروازه قوچانم .
    کلا سبک جالبی داری . به دل میشینه .
    _________________________________________
    دروازه قوچون تا میدون بار یک قدمه که …. بچه سه راه کاشانی ام اگه بودی وازم هم محل بودم …
    قربونت 🙂

  6. hiva :گفت

    آرزو مى كنم بچه بشى كما اين كه نمى شه ولى لااقل من تلاش خودمو مى كنم
    __________________________________________
    ممنون از تلاشت 🙂

  7. rooznote :گفت

    آفرین.فوق العاده بود بهم سر بزن
    _____________________-
    ممنون

  8. aram :گفت

    webet vaghean arzeshe khoondano dare
    movafagh bashi
    ___________________________________-
    ممنونم از لطفت …شما هم موفق باشی 🙂

  9. d :گفت

    باید این خانم گفت تا بدونه دوست داشتن واقعییتی نیست که واسش غم بخوری .
    از آدم که گندم و سیب بود تا آخر دنیا همه هوس را دوست دارند .
    دختر تو که اینگونه بودن را دوست نداری . این شیطان وجودِ توست .
    موفق باشی

  10. Saman :گفت

    Mer30.Kheili Jaleb Boud.Ama Omidvaram Filter Nashe.

  11. jenus :گفت

    خیلی جالب بود.
    برا وبم احتیاج به کمک دِرُم پایه هستی یا نِه؟
    قربانت
    …………………………
    مو اطلاعاتم در حد یه مرغ پوست کندیه ! کاری از دستم بر بیاد دریغ ندارم 🙂

  12. jenus :گفت

    jenus.wordpress.com

  13. jenus :گفت

    مُخوام تو وب مو هم بنویسی!!!!!
    …………………………………………………………
    ؟

  14. محمد نوروزی :گفت

    salam hame jaye donya dare pishraft mijone ma ba masaele bihoodei mesle hejab aghab oftadim

  15. gandolf :گفت

    به به…عجب آدم فداکاری هستید شما واقعا.»آقایی که دردل خانم ها رو مینویسه».شما مطمئنی این حرف دل خانوم هاست؟بعضی از خانوم هام حرف دلشون اینه:»ایکاش این خانوم هایی که هر طور دوست دارن واسه خودشون تو خیابون میگردن، گاهی دغدغه ی این رو هم داشتن که چه زندگی هایی به خاطر بیبند و باری اونها متلاشی میشه…شاید اینطوری حفظ حریم مقدس خانواده ها رو میکردن»
    (از تو که مردی تعجب میکنم.خدایی دوست داری زن خودت مثل بعضی از خانوم های این زمونه بیاد تو خیابون؟آدم از غیرت بعضی ها واقعا متحیر میمونه..)

  16. egza :گفت

    ای کاش همیشه افسار گسیخته بودم ای کاش می تونستم هر جامو که بخوام قابلمه کنم ای کاش می تونستم همیشه عشوه گری کنم و هر جا که بخام هر جامو بلرزونم و بنیاد خانواده ها رو
    من فکر می کنم اصل موضوع حجاب یه چیز مقدسه اما چیزی که اینا اجرا می کنن مخالف هر نوع دین و قانونه اینا نه اسلام رو می شناسن نه حقوق بشر رو
    پس اشکال نحوه ی حل مساله است نه خود مساله

  17. مهران :گفت

    سلام بچه ها من هم با تمام شما موافقم

  18. killer :گفت

    به جای اینکه داستان بگی جرات داشته باش اعتراض کن حقتو بگیر!!!!!!!!!!!
    این داستان های زیبا بدرد مشکل من و تو نمی خوره برای حق باید جنگید

بیان دیدگاه