هر کی خواست منت جبهه رفتنش رو سر شما ها بذاره از سگ پست تره !

یه جایی خوندم که دوستی نوشته بود خیلی از اونایی که رفتن جبهه برای کوپن اضافی قند و شکر و برنج بوده …  دوسه تا از دوستان هم از وقتی فهمیدن بنده جبهه بودم هی سردار سردار به ک …ون ما بستن و یکیشون هم میگفت الان حتما صاب منصبی و نونت تو روغنه !

این حرفا نیشتر به دل من و امثال منه ! دل ما عین دل بچه ها شده ! …. دلی که تا بهش تحکم کنی لب ورمیچینه و اشکش جاری میشه وای به حال اینکه تهمت بزنی بهش ! تا دیشب فکر میکردم فقط من دل نازک شدم و گاهی بی اختیار اشکم میاد ! اما مصاحبه با اون رزمنده ای که تیر مستقیم خورده بود تو سرش و زنده مونده بود رو که دیدم فهمیدم ما همه مون همینطوریم ! خبرنگار فقط ازش پرسید به چی فکر کنی اشکت میاد و اون رزمنده همینطور بی اختیار اشکش اومد ! میتونی تصور کنی من با شصت نفر رفته باشم مانور و هواپیماها اینقدر بمب خوشه ای ریخته باشن روی سرمون که نصفمون سالم برگردیم پایگاه و نصفه دیگه دوستامون یا تبدیل به جنازه شده باشن یا زخمی ! اقا جون من الان با دوچرخه میرم محل کارم ! سه ساله در حسرت یه مسافرت سه روزه به کیش یا هر جهنم دره دیگه ای موندم ! نمیگم دستم به دهنم نمیرسه اما نه باغ بالا دارم نه اسیاب پایین !

کدوم عاقلی برای امیال دنیوی جلوی گلوله مستقیم دشمن میره ؟ کی برای پول و خونه و ماشین دست و پاش رو میده ؟ کی برای سهمیه دانشگاه ریه هاش رو میده ؟ بی انصاف نباشید جنگ ندیده ها … بی انصاف نباشید تو رو خدا ! کی درد اون مجروحی رو میفهمه که هنوز لگن زیرش میذارن و با ماسک اکسیژن نفس میکشه ؟  دیدی  فوتبالیستی رو که جفت پاهاش رو تو جنگ از دست داده و کنار میدون فوتبال به اونایی که دارن بازی میکنن نگاه میکنه و یواشکی اشک میریزه … اگه تو ندیدی من دیدم !

هیچوقت …هیچوقت ….هیچوقت دلم نمیخواد با تجربه کردن جنگ حرفای منو درک کنین !  فقط … فقط مردانگی کنید و نمک روی این دل زخم خورده نپاشید ! هر کسی هم که خواست منت جبهه رفتنش رو سر شما ها بذاره از سگ پست تره …………………… همین ! 

این نوشته در جامعه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

53 پاسخ برای هر کی خواست منت جبهه رفتنش رو سر شما ها بذاره از سگ پست تره !

  1. برفی :گفت

    حرف حساب جواب نداره.

  2. The11Ave :گفت

    مسعود جان شما و همه کسانی که رفتید و از کشور دفاع کردید بزرگواری کردید. حق با شماست کسی زندگیش را به خطر نمی اندازد برای پست و مقام. ولی خوب از سگ پست تر هایی هستند که سرمایه شان شرف و همیت امثال شما بود و هست. آنها شما را فروختند. آنها شما را نردبان ترقی خودشان کردند. آنها جای لگد الاغ را روی پیشانی خود داغ زدند و پشت جسد خون آلود و ریه پاره پاره و دست و پای قطع شده امثال شما سنگر گرفتند. آنها دختران و پسران جوان ما را دستگیر و «خودکشی کردند» به خاطر دفاع از ارزشهایی که به گفته آنها٬ شما می خواسته اید از آن دفاع کنید. حال آنکه امثال شما برای هر چه که جنگیدید (دین یا کشور) مسلما نمی خواسته اید کسی پس فردا در خیابان مزاحم دختر شما شود و دهانش را ببوید مبادا که گفته باشد دوستت دارم.

  3. سعید :گفت

    مسعود جان
    نوشته هات من رو هم گریوند! خدا انصاف بده کسانی رو که بانی چنین حس و اندیشه ای بین مردم شدند. کاش راهی بود که یک ویزای این آمریکای جنایت کار رو بگیری و یک ماه اینجا مهمان من باشی. تو همین اتاق دو متر در سه متر من! تا ببرم نشون بدم با قهرمانان جنگیشون چه رفتاری میکنند! چه امکاناتی برای افراد معلول فراهم میکنند. حالا اگه معلول جنگی باشه که دیگه جای خودش رو داره. تمام پیاده رو ها توی جاهای مناسب باید سطح شیب دار داشته باشه. تمام تابلو ها حتی روی میله علامت ایستگاه اتوبوس با خط بریل نوشته شده ایستگاه! تمام اتوبوسها باید مجهز به سیستمی باشند که مثل اسانسور پایین میره و کسانی رو که با ویلچر هستند رو سوار کنه. ولی یک قهرمان جنگی ایرانی باید برای هزینه داروی کم کردن زجر زخم شیمیایی ریه هاش پول نداشته باشه! چیزی که فقط کمک میکنه زنده بمونه و درمانی در کار نیست.
    نمی تونم بگم این حرفها رو بدل نگیر. یعنی این اجازه رو به خودم نمیدم. وقتی به عکس پنج نفره ای که با دوستانم توی مدرسه گرفتیم نگاه میکنم و می بینم تنها من از اون جمع زنده هستم دلم می گیره! شاید هم تنها دلیل زنده بودن من این بود که من سه سالی از همه کوچکتر بودم و سنم به جبهه و اینجور چیزا قد نمیداد. ولی خاطره اون چهار تا دوست کافی هست که این حرفها حرصم رو در بیاره. چه برسه آدم کنار اونها باشه وقتی جون میدن.
    خدا انصاف بده…

  4. حامد :گفت

    زنده باشی. خیلی وقت ها تلنگر میخورم ازت.

  5. majid :گفت

    damet garm……………..

  6. Anahita :گفت

    salaam
    من يكى از همون-هايى هستم كه پدرِ نازنينم را در جنگ از دست دادم خدا را شكر خداوند با من مهربان بوده و زندگى راحتى داشتم اما در بين فرزندان شهيد صدها نفر ميشناسم كه با از دست دادنِ پدرانشان دچار فقر و فلاکت شدن و تازه با اين همه زجرى كه کشیدند سر افكنده بودند كه فرزند شهیدند و همه سعیشان را میکردند تا اين موضوع بين دوستانشان مخفى بمونه. انگار فرزند يك مجرم هستند، مامانِ من هميشه ميگفت » اين جمهوری اسلامی حتی اگر سر تا پايه منو طلا بگيره نمى تونه جبران يك ذره از دردى را بكنه كه من تحمل كردم»

  7. Amir :گفت

    من تو مردونگی شما ها شک ندارم . همیشه بر قرار باشی

  8. massy :گفت

    salam
    harki gofte bikhod gofte
    😉
    rasti man kheyli doost daram age mishe
    az khaterat e oon moghehaa ham
    kami benevisin .midoonam ke shayad aziatetoon kone
    vali man oon moghe naboodam
    kheyli delam mikhad bedoonam kia boodan o
    chetori boodan o armaan haashoon chi boode .
    mamnun misham
    movafagh bashid
    eltemase 2a

  9. torghabeh :گفت

    سلام
    به ن ظر مو از سگ پست تر نستک برچی که اونا هم الان ی ک احتیاجایه درن دیگه ایشتو میشه یکی با ای حا لو وضعه با ایی گیرونیایو مشکلات زندگی چیزی طلب ن کنه
    مسعود جان تو به خودت ن گاه م کن خیلی یای دیگه هم هستن که دوس درن چیزی به هشا برسه ولی کو کوجا مگه مدن؟ اوقذر سر کار میزرن ای بندگای خداره که روزی صد بار با خودشا مگن عجب اشتباهه کردم …که لعنت بر خودمابه ن ظر مو حیف او عالمه انرژی که بری جنگ هدر رفت کاشکه سیاست مدارای اوزمانای ما ی کم ای روزاره می دیدن!
    موکه به وجود ادمای شریفی مثل تو و دیگرانی که جونو مالشاره خالصانه در کف اخلاص گوذاشتن افتخار مو کونومو به روح بالای شهدای جنگ تحمیلی به ملت مسلمان هم هموجور وله خوب ای واقعا بره شما نون و آب مره؟کاشکه اونای که دسته شابه همه کار میگیره و پست های بزرگ دولتی درن یکم به شما ها فکر کنن و قدر شناس بیشن
    دیگه ببخشن که خیله نیویشتم

  10. olivin :گفت

    کارت درسته.
    حرفتم حسابه

  11. ali :گفت

    نمیدونم چی بگم
    من جنگ نبودم ولی خیلی از نزدیکام رو توش از دست دادم
    آره درسته اونا هم برای مال دنیا نرفتن جلوی گلوله
    دلم براشون تنگ شد

  12. ebi :گفت

    baradare azizam man dar europa zendeghi mikonam va sakhti to dar jangh ra nacheshideam ama dele bisahebam harvaght yade an rozha va shabha miofte gheryam mighire to tanha nisti man ba ashkhayam to ra dost daram man ba mohebate to zende hastam anhay ke ba didan to yade pooldar ha mioftand ensan nistand to khodat midani va hame ma midanim ke eshgh chize digharist akhe hame ke shamse tabrizi nemishand bayad mard bod oashegh to ra hamrah hame aghayedat dost daram baradare ghorbat neshinat az wien

  13. امیر :گفت

    برادرم آنها که به جنگ رفتند و جانفشانی کردند در یک کلمه مرد بودند و پیرو راستین امیرالمومنین
    پست آنهایی هستند که اکنون بنام دین تقوا میفروشند و تظاهر و ریا میکنند
    سگ آنهایی هستند که نام خدا بر زبان میرانند و در پشت شیطان به نماز ایستاده اند و رکعت رکعت به دل مردم خون می کنند
    جانباز دست قطع جنگ

    علی یارت باد

  14. آبنوس :گفت

    من اهل نوشتن نیستم. اهل جبهه و جنگ هم نیستم. اهل دین و ایمون هم نیستم. اصلا اهل هیچی نیستم. اما گاهی اوقات آتیش میگرم مثل خوندن نوشته تو که خواستم با اشکام آتیش تو دلم رو خاموش کنم. چقدر ما به شما ها مدیونیم خدا میدونه! و چقدر نامردند کسایی که از پاکی شماها استفاده کرده اند و برای خودشون کیسه ای دوخته اند خدا میدونه! خدا نیاره روزی رو که اینها دوباره محتاج بشند که از امثال شماها استفاده کنند، اون موقع شرایط چطوری میشه رو هم خدا میدونه!

  15. mou :گفت

    salam masoud khan .man neveshtehhaye shomaro hamish ba alagh va jediyat donbal mikonam va khyli be neveshtehaton alagheh daram va be sedaghateton ham hich shaki nadaram in neveshtaton ham khyli khob bod vali darmored aon razmandeh ke saresh tir khordeh va shoma to in neveshtaton azash esm bordid ro mikhastam kami tozyeh bedam . in aghayeh ali khodadadi ke to saresh tir khordeh bacheh yek shahre kochik be esme nazarabad ast ke gharbitarin shahre ostane tehran ast va 75 km ba tehran faseleh darad va omidvaram yek roz gozareton be in shahr biyofte va az mardom in shahr dar morede in shakhs soal konid . in aghaye khodadadi yeki az etelaati marof in shahr ast va yeki az kasiftarin va razltarin adamhaei ast ke man dar tole zendegim didam va hamin shakhs baese edam va koshteh shodan afrade ziyadi dar on shahr shodeh vali baz omidvaram ke yek roz khodeton gozareton be on shahr biofteh va khodeton dar mored in shakhs tahghigh konid va in shakhs yeki az kesani ast ke mardom be khonesh teshne hastan .age adress daghigh in shahr ro ham bekhayed inast . in shahr dar 10 km shahre abiyek va 15 km shahre hashtgerd asd yani in shahr beyne hashtgerd va abiyek gharar gerefteh va sokhane akhar inke hichvaght kodet va razmandehaye sadegh ro ba ashkhase kasif , lajan va jenayatkari mesle ali khodadadi moghayese nakon . ba tashakor va pozesh be khatere tolani shodanne tozihat va movafagh bashi
    …………………………………………………………..
    ممنون از توضیحاتت دوست عزیز …من اینارو نمیدونستم !

  16. آلبالواینا :گفت

    شاتوت عزیزم
    گفته بودی زیر لینکت چیزی نوشته نشه
    اومدم اینجا که خدمتت عرض کنم
    اگه نسل ما جنگید خودش راهش رو انتخاب کرد. جنگیدن برای وطن یک اصله و فداکاری برای وطن لازمه و واجب و هیچکسی نمیتونه الان بخاطر جنگیدنش به سر نسل بعدی منت بگذاره .
    شاید اگه این جنگ لعنتی برای یک نسل قبل از ما یا یک نسل بعد از ما اتفاق می افتاد قضیه همینطور بود که هست.
    خدا خیرت بده که حرف خیلی ها از قلم و زبونت جاری میشه.
    من با شما کاملا موافقم (مثل همیشه) و جنگ رو بعنوان یک وظیفه برای نسل خودمون میدونم که اتفاقا به وظیفش خوب هم عمل کرد
    و الان منت گذاشتن سر نسل بعدیمون رو مطلقا صحیح نمیدونم
    یاد دوستای گلی که از بینمون رفتند بخیر . دوستانی که هر کدوم به اندازه یک چاه نفت به اندازه هزاران جواهر ارزش داشتند.
    بهرحال دردت رو ما میفهمیم و به نسل بعدی هم باید فرصت داد تا بتونه موقعیت و زمان جنگ رو درک کنه و قبول کنیم که هرکسی مسئول اعمال خودشه و خودش باید روز جزا با خدای خودش حساب و کتاب کنه
    عرض ارادت منو بپذیر
    ارزوی سلامتی و تندرستی شمارو دارم

  17. xtrementalist :گفت

    یه مورچه ی ایدیئولوژیست ناراحت بود، ازش پرسیدن چته؟ گفت هیچی… سی سال عاشق یه مورچه بودم، امروز رفتم جلو بهش بگم عاشقشم دیدم تفاله چاییه… حالا حکایت ماست!

  18. خانه به دوش :گفت

    impressive

  19. شادي خاچيکيان :گفت

    همه دچاره يه احساس يکنواخت

    همه تو غم غربت ، اونم جايي که اسمشو گذاشتن خونمون ، کشورمون ، سرزمينمون …

    همه بي پناه از طعنه ها و نگاه ها و نيشگون ها و آزارها ، تو جايي که ميگن دوسمون دارن …

  20. آرش :گفت

    من متولد تابستون 67 هستم یعنی عملا هیچی از جنگ حس نکردم ولی با تموم وجود خودم رو مدیون شما ها میدونم.تا آخر عمر میشه درس مردی و از جان گذشتگی از شما گرفت.کار شما انقدر بزرگ بوده که با همچین مسائل پیش پا افتاده ای خدچه دار نمیشه.درود بر شما

  21. persianeyes :گفت

    عالي نوشتي، كاش بفهمند.

  22. persianeyes :گفت

    ياد پيرمرد جانباز ساده دلي افتادم كه نميدونست اصلا بيمه اي به نام بيمه تكميلي وجود داره كه ميتونه ازش استفاده كنه و توي اين چند سال به چه سختي خرج دوا درمون ناشي از جانبازيش رو ميپرداخت.

  23. ناشناس :گفت

    خلایق هر چه لایق اگه این مردم ما منظورم بالای90% هست(توهین نمی کنم رک عرض می کنم) شعور و فهم داشتن اینقدر بد بخت نمی شدن که دنیا به نام تروریست و.. از ایران یاد کنه همیشه تو ادعا و حرف زدن نفر اول هستیم تو عمل همه سوت می زنن اسمان را نگاه می کنن حالا فرض کنیم به یک جانباز واقعی سمت بدن که نمی دن چی میشه ؟ اون زمان که من و امسال من تو خانه بازی می کردم امسال این اقا رفتن جنگ تا خانواده های ما در اسایش باشند سمت که هیچی کل دنیا را هم به این جور ادم ها بدن کمه اگه همین ادم ها نبودن امسال من تو جوب دنبال غذا می گشتن الان
    سگ کسایی هستن که به اینجور ادم ها توهین می کنن و با یک مشت مفت خور که سمت دارن و هیچ کاری هم نکردن حرفی نمی زنند
    اگه شاکی هستی برو به وزیر … بگو
    من با این حکومت و دین اسلام به شدت مخالف هستم ولی به جانباز و شهدای جنگ بیشترین احترام را می گذارم چون انها جون دادن این مفت خور ها دارن استفاده می کنن و مردم نسبت مردان جنگ حساس می کنن

  24. بابک :گفت

    واقعآ غم انگیز بود.
    حرف حساب هم واقعآ جواب نداره.

  25. سجاد :گفت

    یه لحظه فکر کردم این مطلب رو پدرم نوشته. یه چیز موقعی اشتباه به نظر میاد که یک نفر بگه و درکش نکرده باشه. چطور می تونم به حرفی که شما و پدرم می زنید شک کنم. چطور می تونم نراحتی شما و امسال شما رو نبینم. چطور حرفی که من و شما و اونا می گیم درست نیست؟
    واقعا چی داره به سر این مردم و این مملکت میاد

  26. putnews :گفت

    پلی تکنیک نیوز
    سرويس خبري دانشجويان پلي تكنيك

  27. aminhashemi :گفت

    سلام بر شما دوست عزیز
    حرف شما کاملا درس و به جاست ما هرچی که داریم از اون بچه های پر شور توی جنگ داریم همه کسایی که خط مقدم یا در پشت جبهه و تدارکات بودند

    در ضمن اگر افتخار تبادل لینک می دهید خواهان تبادل لینک با وبلاگ شما هستم (من لینک شما را قرار دادم)

    شادکام و سعادتمند باشید
    ……………………………………………..
    سلام عزیز
    در اسزع وقت لینک میکنم …
    بهروز باشی ..

  28. mahdi :گفت

    شما ها که از مملکت بخاطر کار بزرگی که کردید سهم حتی کوچکی هم نمیخواهید از گل هم گل تر هستید

  29. سلام همشهری…
    دیشب یه سر اومدم مطالب رو خوندم
    مثل همیشه لذت بردم و تحسینتون کردم
    همین الان دیدم پست اخر وبلاگتون در سایت ایرانیان مقیم انگلستان درج شده

    گفتم سلامی عرض کنم …و……چی بگم ؟؟حرف حسابه…

    توکل بر خدا…

    http://www.iranianuk.com/article.php?id=28191

  30. شایگان :گفت

    مسعود جان شما و همه کسانی که رفتید و از کشور دفاع کردید بزرگواری کردید. حق با شماست کسی زندگیش را به خطر نمی اندازد برای پست و مقام. ولی خوب از سگ پست تر هایی هستند که سرمایه شان شرف و همیت امثال شما بود و هست. آنها شما را فروختند. آنها شما را نردبان ترقی خودشان کردند. آنها جای لگد الاغ را روی پیشانی خود داغ زدند و پشت جسد خون آلود و ریه پاره پاره و دست و پای قطع شده امثال شما سنگر گرفتند. آنها دختران و پسران جوان ما را دستگیر و «خودکشی کردند» به خاطر دفاع از ارزشهایی که به گفته آنها٬ شما می خواسته اید از آن دفاع کنید. حال آنکه امثال شما برای هر چه که جنگیدید (دین یا کشور) مسلما نمی خواسته اید کسی پس فردا در خیابان مزاحم دختر شما شود و دهانش را ببوید مبادا که گفته باشد دوستت دارم.

    کاملا با حرف های خیابان 11 موافقم، حرف من هم همینه.

  31. همه اونایی که می تونستن و نرفتن، الان بدهکار این آب و خاک اند. چرا خودت را دست کم می گیری؟ طرف هزار کثافت کاری می کنه، تو این مملکت راست راست راه می ره و به ریش من و شما می خنده، اونوقت تو از این که منت بر سر جنگ رمیده ها بذاری، گریزانی؟ یادت باشه عقب نشینی کنی، دشمن رحم نمی کنه. تازه گلوله بیشتری هم می خوری.
    حضراتی که الان حاکم اند، با همین ترفند، جماعت جنگ ندیده را مرعوب می کنن. تنها تو و امثال تو هستن که می تونن جلوی زیاده خواهی اونا را بگیرن. صفار هرندی اگه مثل آب خوردن به امثال شاملو می تازه، به تو و همرزمات نمی تونه چیزی بندازه. مگه اینکه عقب بشینی و سنگر را به دست برادران عراقی- ببخشید همین حضرات- تحویل بدی.
    یا حق

  32. sosk :گفت

    باسلام . من وهمه ايرانيان وكساني كه در فلات ايران زمين زندگي مي كنند به شما جانبازان كه خورشيد اين سرزمين آريايي هستيد مديونيم . براي تاابد وليكن اين درد دل همه ماست
    برادرم جانباز واز ناحيه دست راست وكتف مجروح وپراز تركش اصلا
    به حساب نيومد از هيچ رفاهي برخوردار نيست وهيج پولي هم از اين حكومت نگرفت ولي شما خدا را داريد بالاخره كاسه صبر خدا
    لبريز ميشه به اميد آن روز . قربانت

  33. pezhman pakdel :گفت

    اول اينكه سلام همشهري
    دوم اينكه غوغا كردي مرد
    به من ايميل بزن خوشحال مي شم بيشتر با شما آشنا بشم .

  34. بی‌خیال زرت و پرت این اراذل!! ما فراموش نمی‌کنیم‌تان. مگر به‌خاطر حرف مردم رفتی جبهه که حالا به‌خاطر حرف مشتی نان به‌نرخ روز خور دل‌گیر می‌شی؟!!
    دریادل باش فرمانده! «اون تفنگ هم دست‌ات نباشه ما به حرفات گوش می‌کنیم!!»
    دوست‌ات داریم. مخلص!!

  35. Kami Bato :گفت

    كسايي كه جنگيدند براي كشور ارزش بسياري دارند، چيزي كه اتفاق افتاده اينه كه اين حكومت چنان از اسم اينا استفاده كرده و حروم‌بازي در آورده كه اسمشون رو به ننگ كشونده. مردم در حقيقت از شهيد و سرباز و رزمنده بدشون نمي‌آد از كسايي بدشون مي‌آد كه الان دارند به اسم اونا كثافت‌كاري مي‌كنند، مثل بسيج و سپاه.
    اگر حوصله داريد ادامه كامنت رو هم بخونيد:
    چند وقت پيش براي بنياد جانبازان و امور ايثارگران پروژه‌اي انجام داديم و زياد اونجا رفت و آمد مي‌كردم. توي همون چند ماه اونقدر اتفاقات عجيب اونجا ديدم كه حالم از ريخت همه آدم‌هاي اون سازمان بهم مي‌خورد. آخرش هم ديگه ادامه ندادم و پروژه رو سپردم دست يكي ديگه. يه روز يكي اومده بود اونجا و نمي‌گذاشتند بره بالا. طرف داد مي‌زد و مي‌گفت كه «من تو جنگ موجي شدم الان هم هيچ‌جايي نمي‌تونم كار پيدا كنم چون يهو قاطي مي‌كنم. بنياد بهم حقوق مي‌داد 140هزار تومان. همين حقوق رو هم از ماه پيش قطع كردند. الان زن و بچه‌ام نون هم ندارند بخورند». تو دستش يه پيت بنزين بود كه جلب توجه نمي‌كرد. يهو ريخت روي خودش و كبريت درآورد و داد مي‌زد كه به دهقان (رئيس بنياد) بگيد بياد پايين.
    تنها كاري كه نگهبان‌هاي اونجا كردند اين بود كه به زور گرفتنش و كتكش زدند و بردنش بيرون و شلنگ آب رو گرفتند رو سرش. آخرش هم با لباس‌هاي خيس و كتك خورده و درمانده انداختنش كنار خيابون.
    در حالي كه توي اون پروژه تمام برنامه‌هاي مالي سازمان رو مي‌ديدم. مي‌ديدم كه براي يك آقاي سپاهي كه سنش از من خيلي هم بيشتر نيست و به يقين جبهه رو نديده، خونه خريده‌اند با قيمت ميلياردي تو شمال تهران. جانباز خونه ميلياردي چند صدمتري مي‌خواد؟ مي‌ديدم كه چقدر پول (باز هم ميلياردي) صرف پروژه‌هايي كردند كه هيچ وقت اجرا نشده‌اند. مي‌ديدم كه چقدر برنامه‌ براي سال بعد دادند كه پول بگيرند براي كارهايي كه هيچ وقت نمي‌خواهند انجام بدهند. اين بنياد يكي از بزرگترين بودجه‌ها رو از حكومت مي‌گيره. اما همش رو بالا مي‌كشند به بدترين و كثيف‌ترين وجه ممكن.
    آقايي هم كه رئيس طرح هاتف بود همش با تلفن داشت خونه و زمين و باغ معامله مي‌كرد، يه بار هم ديدم داره گاو خريد و فروش مي‌كنه.
    خدائيش با وجود ارقام مالي اين بنياد كه همش دور سرم مي‌چرخيدند و خودشون رو به رخم مي‌كشيدند، اگر مي‌دونستم كه داره صرف رزمنده‌ها و جانبازها مي‌شده خيلي خوشحال مي‌شدم، اما مي‌ديدم كه دارن بدون هيچ ترس و واهمه‌اي بالا مي‌كشند و عين خيالشون هم نيست.
    حتما مي‌دونيد كه بنيادها در ايران (مثل بنياد شهيد و بنياد مسكن) از همه قوانين مجزا هستند، يعني هيچ سازماني حق دخالت تو امورشون رو نداره و مستقيم زير نظر رهبري هستند، براي همين هم كسي نمي‌پرسه كه پول رو چي‌كار كرديد، از بنيادها به هيچ جايي هم نمي‌شه شكايت كرد مگر مستقيم به رهبر (اون رو هم بيخيال).
    ما حق داريم كه از بنياد شهيد انتقاد كنيم، اما آقايون بلافاصله درباره شهيد و شهادت حرف مي‌زنن و موضوع رو گم مي‌كنن.
    هر روز بيشتر از ديروز از اين حكومت ظالم و فاسد و كثيف متنفر مي‌شم. خدا بهم رحم كنه.

  36. مریم :گفت

    کاش این نسل میفهیمد که وقتی جنگ شد ملت واسه چی رفتن سمت مرگ
    کاش اون نسل فراموش نمی کرد که اگر رفت و جنگید واسه چی بود.
    خیلیا نمیدونن خیلیام یادشون رفته

  37. mashti :گفت

    سلام. خسته نباشيد هميشه قوي و زيبا مينوسيد.
    آلان نسبت به قبل ادبيات هم بسيار بهتر شده .لطفاداز لحجه مشهدي بيشتر استفاده کنيد.درباره ثبت نام حج.مديريت امام زمان رئيس جمهور.و اخبار مربوط زمين خواري قاضي عليزاده(روزنامه خراسان)هم بنويسيد.با تشکر فراوان

  38. علیرضا :گفت

    بمیرم برات
    چقدر سخته آدم اینقدر سختی بکشه و بعد به اون چیزی که نیست متهم بشه
    اگه یک عده ای اینجوری فکر می کنم
    خدا که اینجوری فکر نمی کنه!

  39. ستاره :گفت

    یه بار بحث جنگ شدیکی از پسرهای متولد63 میگفت:اگه امریکا حمله کرد من میرم جنگ پوتین امریکایی و دستمال سر غنیمت میارم خیلی حال میده!
    طرز فکرو ببین ..
    چه توقعی از همچین کسایی داری؟
    ببین تصور اینا از جنگ چیه!

  40. darya :گفت

    مسعود جون شما این حرفا رو به خودت نگیر طرف صحبت این افراد شما وامثال شما نیستید اصلا» مسعود عزیز طلا که پاکه چه منتش به خاکه؟ شما در راهه خدا جنگیدید اجرتون هم با خدا حالا این وسط یه عده هم حرف بی خود بزنن تهمت بزنن مگه چی می شه از بار گناهاتون سبک تر می شه و مقامت پیش خدا بالاتر می ره مگه نشنیدی می گن هر که باشد در این بزم مقرب تر جام بلا بیشترش می دهند. در ضمن یه عده از این جبهه رفته ها هستند که کلی با زمانی که به جبهه رفتند فرق می کنند همین افرادند که ذهنیت مردمو به جبهه رفته ها خراب می کنن والا این مردمم تقصیره چندانی ندارند.شما باید از این افراد گله مند باشین نه از این مردم بدبخته توی غم غوطه ور شده

  41. safaneh :گفت

    aghaee!

  42. Asheghe razmandeha :گفت

    man make in naslam yani nasle jadi, mikham begam dahane harki az in hafa zad ro khodam rasman…….. /Age menatam bezarin bazam nokaretonim va khake zir patooon … mardin bekhoda

  43. بازتاب: هر کی خواست منت جبهه رفتنش رو سر شما ها بذاره از سگ پست تره ! ( از وبلاگ تلخ نوشته های یک مشهدی ) « پسر

  44. بی تقصیر :گفت

    آقا سلام درکت میکنم.فیلم پاداش سکوت را بگیر و ببین.

  45. خيلي سگي باهاتون موافقم
    # سگي يعني خيلي زياد

  46. mohsen :گفت

    ma hamamon bara shomaha koli ehteram ghaelim va shomahara dost darim. haghghatesh taghsir az masoline ma ast hamash donbale doshman migardim ba hash dava bendazim natije inke aghayon az keshvar ghafelan taze edaye emem zamani ham darand.ghorbanat

  47. مسعود قاسمی :گفت

    سلام دوست عزيز
    “رايگانهاي اينترنت” با پيج رنك 5 و همچنين 2 وبلاگ ديگر من با پيج رنك 4 گزينه هاي مناسبي براي افزايش سريع رنك سايت يا وبلاگ شما و همچنين كمك در بهتر ايندكس شدن مطالب شما در موتورهاي جستجو خواهند كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر لطفا اينجا را بخوانيد :

    http://mer30.wordpress.com/link-transmit

    موفق ياشيد.

  48. آريانا :گفت

    منت هم بگذاري قبول دارم من يكي من اصلا دوست دارم شماها منت بگذارين سرما …دم همتون گرم
    هنگامي كه شيپور جنگ نواخته مي شود شناختن مرد از نامرد آسان مي گردد پس اي شيپورها بنوازيد شما ها مرد هستيد

  49. Yek Hamvatan :گفت

    دوست من از جنگ نوشتي و در اين روز تعطيل که در منزل نشسته ام و کامپيوتر بازي ميکنم ياد اون روزها افتادم. رفتم و عکسهاي آن زمان را در آوردم و همه رو نگاه کردم. من در جنگ به عنوان يک پزشك خدمت کردم و خاطرات زيادي دارم که شايد يک روز به صورت کتابي آنها را بازگو کنم. در اينجا خاطره اي رو بگم تا شايد خواننده هاي شما تصويري از اون بچه ها در جنگ داشته باشند. در اوسط ديماه ساله 66 چند ساعتي بود که از مرخصي تهران برگشته بودم که عراقيها حمله هوايي شديدي در منطقه کردستان به ما کردند. بعد از حدود 15 دقيقه بمباران ما مشغول رسيدگي به مجروحين بوديم که از طرف فرماندهي لشگر به من دستور دادند تا براي معاينه شهدا بروم و به بينم ايا کسي در بين آنها هنوز زنده است يا نه? با يک امبولانس و يک بهيار سپاه به محلي که جنازه ها را برده بودند رفتيم. در محوطه بزرگي حدود نصف يک زمين فوتبال با منظره اي روبرو شدم که هنوز بعد از حدود 20 سال بدون هيچ کم و کاستي در مغزم هک شده است. حدود 80 تا 90 جسد در روي برف خوابيده بودند بوي گوشت سوخته و دود هنوز از جسدها بلند بود. فقط خدا ميداند که از ديدن اين منظره چه حالي به من دست داد. راننده و پزشکيارم شروع به گريه کردند و به جمع بقيه که گريه مي كردند پيوستند. از اونجائي که من پزشک لشکر بودم و بارها شنيده بودم که روحيه لشگر بايد از بهداري شروع شود به سختي خودم را کنترل کردم و در مدت يک ساعت بعد تمام اون جسدها رو يکي يکي معاينه کردم تا شايد هنوز کسي زنده باشد. جسدهاي تکه پاره شده
    بهترين بچه هاي اين مملکت که اكثرا سنشان از من کمتر بود. من 27 ساله بودم و آنها اكثرا بين 18 تا 20 سال داشتند. آن روز گريه نكردم تا مبادا روحيه افراد تظعيف گردد!! ولي بعدها بارها و بارها ياد آن خاطر مرا گرياند. اين روزها هم زياد تاسف ميخورم, تاسف از اينکه چطور ملتي توانست اين چيزها را به راحتي فراموش كند و اجازه دهد گروهي با استفاده از نام اون شهدا که تنها گناهشان دفاع از اب و خاکشان بود به همه چيز دست پيدا کنند. تاسف از اينکه گروهي از مردم با بدي از اون رزمندگان ياد مي کنند!?? فراموش کرده اند که ان همه جوان با هزاران هزار آرزو در جنگي نابرابر که سود آن فقط به جيب ادامه دهندگان آن رفت زندگي خود را باختند. جنگ را فقط بسيجيان و يا سپاهيان داوطلب نکردند. بسياري از شهداي جنگ سربازاني بودند که بخاطر خدمت سربازي وارد جنگ شدند. کسي که با ميل شخصي انتخاب کرد که به جنگ برود حق منت گذاشتن بر سر کسي را ندارد, ولي ايا کسي که بدون اعتقاد به جنگ و صرفا به دليل سرباز بودن وظيفه دفاع از مملکت بدوشش بود نيز نبايد حق داشته باشد که از اين مردم سئوال كند که چرا? اين افراد نه مدال خواستند نه پول و نه مقام, انها ازهيچ مقامي چيزي نگرفتند, چون درجنگ هم خودي و غير خودي داشتيم و داريم!!! لااقل به آنها توهين نکنيم ايا اين توقع زياديست???

  50. آنا :گفت

    واااااااااااااااااااااااااااااااااااای بر ما

    عزیزم خود کرده را تدبیر نیست.
    من خودم هنوز بعد ازگذشت سالها از جنگ با شنیدن کوچکترین صدایی تنم میلرزه و شبها خواب ندارم. من اون موقع ها دختر بچه دبستانی بودم که الان به تایید پزشکان دچار بیماری هستم مثل موجی ها که همه در اثر اون جنگ لعنتی که این نامردان نون به نرخ روز خور به امثال من و شما بیچارگان تحمیل کردند.
    وقتی شما خودتون با اینکه میدونید کیا دارن ازتون سوء استفاده میکنند دم بر نمیارید و بی تفاوت میگذریدو هیچ دفاعی از خودتون نمیکنید . از یه جوون به ظاهر جنگ ندیده که عشق پوتین آمریکایی داره چه انتظاری دارید. آیا اصلا درسته انتظار داشته باشید.? درسته؟

  51. هیوا :گفت

    این رو مینویسم نه برای سوزوندن دل تو برای اینکه بگم خود کرده را تدبیر نیست.
    وقتی خرمشهر آزاد شد به فکر چند نفر از این ارتش 20میلیونی رسید که ادامه جنگ بیخوده؟ اینهایی که بعد از فتح خرمشهر شهید شدن واقعا خودشونو به گا دادن. میشه داستانش کرد ولی بذار ساده بگم. اگه روز قیامت دیدن خبری از عند ربهم یرزقون نیست قطعا دادشون در میاد خودشون به گا رفتن و خانوادشون در بدبختی و یتیمی حتی به فساد هم کشیده شد. خدا میگه برای چی کشته شدید؟ میگن برای دفاع از وطن دفاع از دین. خدا میگه آخه مشنگ تو که میگفتی راه قدس از کربلا میگذرد تو که میخواستی تا قدس رو هم اشغال کنی ای متجاوز . آخه عقلت نرسید همون کشورهایی که آخوندا میگن پشت عراقن نمی زارن تو به کربلا برسی. اصلا به فرض که برسی به اندلس سازمان ملل که نمی زاره همونجا بمونی برت میگردونه خرمشهر. خر خدا تو ندیدی تیر و توپی که تو شلیک میکنی آمریکاییه یا روسیه و بمبی که دهنتو سرویس کرد هم همینطور اونوقت عقلت نرسید که پول اینا از جیب تو داره میره آمریکا و شوروی. آخه احمق نفمیدی تو این 8 سال دیگه اجازه ابراز عقیده رو ازت گرفتن نفهمیدی نه از استقلال خبری شد نه از آزادی. نفهمیدی اداره کشور جنگی که روی نفت خوابیده و اینهمه بسیجی الاغ داره راحتتر از کشور صلحه. و اگر روز قیامت به گناه اینهمه فساد و تباهی امروز، چوب کردن تو آستین شهیدا و جانبازا چی.
    اگر زنده موندی خدا دوستت داشته فرصت توبه بهت داده جبران که نمی تونی بکنی. اتفاقا به این جامعه بدهکاری شاید از حکومت طلبکار باشی ولی به مردم بدهکاری.

  52. آنا :گفت

    هیوا جان بات شدیدا موافققققققققققققققققققققققققم.

پاسخی بگذارید

