نوک شکسته عقاب امریکایی و دل شکسته بچه های روستای درود زن !

 در خبر ها خوندم یه عقاب امریکایی که نوکش رو بر اثر شلیک گلوله از دست داده قراره توسط گروه نجات دهنده خودش صاحب یک نوک مصنوعی بشه ! همیشه فکر میکردم فقط ما شرقی ها ادم های احساساتی و با عاطفه ای هستیم اما اشتباه میکردم … انسانیت و عطوفت در هر جای این کره خاکی و توسط هر فرد با هر ملیت و مذهبی قابل تقدیره !

              

راستش ناخود اگاه یاد دانش اموزان سوخته روستای درود زن شیراز افتادم ! کاش ما هم با این همه ادعا یه گروه نجات داشتیم ! مایی که داریم نفتمون رو بشکه ای ۱۱۲ دلار میفروشیم ! مایی که دولتمون ادعای مهرورزی داره ….. در سالی که به اصطلاح سال شکوفاییه …. کاش این نوگل های پژمرده رو دوباره شکوفا میکردیم ! قلب ادم اتش میگیره از دیدنشون … اشک امون نمیده ! دِ لعنتی ها فکر کنید ایناها هم بچه های وزیر و وکیل هستن نه یه مشت بچه روستایی بی سرو زبون ! چه کردید برای این بچه ها جز روی در هم کشیدن از دیدن چهره هاشون ؟ چقدر هزینه داره فرستادن اینا به خارج از کشور جهت مداوا و جراحی زیبایی ؟ نگید نمیشه کاری کرد ! حتی تصورش هم برام سخته ! سخته برام اما گاهی دلم میخواد بگم کاش منم یه عقاب امریکایی بودم ! یا جایی بودم که نه تنها برای انسانها ارزش قایل بودند بلکه برای حیوانها هم همینطور !      

این نوشته در جامعه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

26 پاسخ برای نوک شکسته عقاب امریکایی و دل شکسته بچه های روستای درود زن !

  1. Sam :گفت

    نفت را بشکه ای 120 دلار میفروشیم برادر نه 112 دلار !!!

  2. منصور :گفت

    خب خدارا شکر که حداقل تو فهمیدی شرقی ها آن چنان آدم های شریف و احساساتی هم نیستند

  3. dear :گفت

    غمگین شدم

  4. طاها :گفت

    مسعود عزیز شاملو می گه :

    هراس من
    باری
    همه از مردن در سرزمینیست
    که مزد گورکن
    از آزادی آدمی افزون باشد.

    سبز باشی.

  5. shabadan :گفت

    مسعود جان
    یه مقاله ای می خوندم که مستند بود به یه آمارگیری. می گفت توی اروپا بی اعتقاد ترین مردم از نظر ایمان به وجود خدا و … مردم نروژ هستن. در عین حال بیشترین کمک به بنگاههای انساندوستانه و کمک گر به فقرا و بیماران صعب العلاج و … توسط همین مردم نروژ انجام می شه.
    نتیجه ؟

  6. شادي خاچيکيان :گفت

    به خدا گريمو در آوردي …

    چرا ؟ چرا ايران و ايراني اينجوري شدش ؟ چرا ؟ ……………………………………………

    متنفرم از اين سرزمين …………………………………………………..

  7. فرزاد :گفت

    مسعود والا اندیش
    درود بر اندیشه هایت.
    کاش مردم ما بیشتر بیندیشند.
    خواب و نا آگاهی تا کی؟

  8. ساسان :گفت

    دوست عزیز، شما دعوت شده اید به دیدن » جکی که فیلم شد »
    اگه دوست داشتید، تشریف بیارید.

  9. alireza :گفت

    نمی آیی طرفای من؟
    دوست عزیز
    به روزم

  10. tookaa :گفت

    …………………….. آه.

  11. پت :گفت

    سلام،

    من شدیدا دنبال کمک کردن به این بچه ها هستم. در طول هفته گذشته کارهایی انجام دادم از جمله بررسی امکانات موجود . امیدوارم که هر گونه راهنمایی که به ذهن شما می رسد را از من دریغ نکنید.
    در ضمن من و دوستانم، اسم کارمان را از این پست وام گرفتیم یعنی «دل شکسته بچه های روستای درود زن» البته اگر شما مخالفتی من باب کپی رایت اسم نداشته باشید
    ……………………………………………………………………………….
    سلام
    امیدوارم در این امر انسان دوستانه موفق باشید دوستان …
    من خیلی هم از انتخاب این اسم توسط شما خوشحالم 🙂

  12. ندا :گفت

    مثل همیشه جالب نوشته بودی. یه توصیه جدی! به این وبلاگ هم سر بزن «http://dayyertashbad.blogfa.com/

  13. مهران :گفت

    چه کار میشه کرد . وقتی که من و تو ، تو و ملت ، ملت و مردم غریبه هستند . وقتی که حتی ارزش گفتن ندارند . چرا پول بی زبون رو خرجشون کرد؟

  14. مهران :گفت

    کودکان سرزمینم در حسرت آن چیزی باشید که به تحفه به خانه همسایه می بریم.

  15. یه لحظه :گفت

    مهر و عاطفه همه جا هست و خراسان که سرزمین مهره

  16. websaz :گفت

    پست زیبایی بود . همیشه از نشر این نوع احساسات انسانی لذت بردم .
    ممنون

    راستی خوشحال میشم یه سر بزنی و بیتی زیبا از حافظ رو برام با دستخط ات یادگاری بزاری 🙂
    بای

  17. پریسان :گفت

    راهنمایی کنید چه طور میشه به این بچه ها کمک کرد

  18. alireza :گفت

    سلام هم ولایتی
    یکی از رفقای منجم مترجم باهال بنده بلاگ شما را ملاحظه فرمودند
    پیغام دادند خدمتتان بگویم
    مراقب سرتان باشید یکهو نرود بالای دار!
    البته زبانم لال
    اوضاع بدجوری نا فرم است
    سر خودتان است
    از این دوست من گفتن بود!
    ………………………………………………………….
    سلام همولایتی
    ممنون از این دوست منجم
    سلام برسون خدمتش و بگو گفته چشم … مراقبم عزیز 🙂

  19. فاخر :گفت

    سلام
    یکشنبه شب در برنامه 20:30 طعنه میزد که اروپایی ها برای فرار از تنهایی وعزلت مراسم «روز همسایه» برگزار میکنند !
    از تحلیل های بحث برانگیز سیما که بگذریم ، کاش یه روز همسایگی هم در ایران تعریف میشد تا مردم ما هم یاد بگیرند کمی با هم مهربونتر باشند .

  20. ستاره :گفت

    سلام شما احیانا همون مسعود خودمون نیستی ؟
    اگه همونی خواهشا یه نشونی بده !
    ……………………………………………………………..
    سلام
    اومممم …. به کسی نگی یه وخ ! نشونی ؟
    به ابوالفرض خودمم !

  21. ستاره :گفت

    هول شدم بجای مسعود نوشتم سعید !

    اگه همون باشی مطمئنم به من دروغ نمیگی !
    ……………………………………………
    فک میکردم تیز تر از این حرفا باشی 🙂
    میگن در خانه اگر کس است یک حرف بس است !
    کامنت قبلی رو بازم بخونه …

  22. ستاره :گفت

    ای نامرد یه لحظه شک کردم درست نوشتم ولی ..
    بازم خیلی نامردی که اومدنتو به من خبر ندادی
    معلومه از من خاطر جمع نبودی !
    من ازون جغله های خاله زنک نیستم
    اینجارو از جام جم پیدا کردم
    هر کار کنی دست نوشته هات عوض نمیشه
    برم به مرتصی بگم پیدات کردم…
    ………………………………………………………………………..
    سلام
    اینقدر انگ نامردی به ما زدن که یکی کم و زیاد توفیری نمیکنه 🙂
    پسر گلت رو ببوس … مرتضی رو هم سلام برسون … اونجا خیلی اذیت کردن منو برای همین کلا قیدش رو زدم … اونجا بچه خیلی بود اما عمرا حساب شما و مرتضی جدا بود …من زیر سنگم برم پیدام میکنن 🙂
    به هر حال خوشحال شدم از زیارت دوباره شما 🙂

  23. این تبلیغات منفیه که توی مخ ما کردن آدمی زاد احساساتی میشه، ایثار میکنه، و هزار تا کار دیگه که ما مسلموناش نمیکنیم! چنتا موسسه خیریه توی دنیا هست؟

  24. حمید :گفت

    http://www.asreen.com/
    اینجا رو ببین برای همین بچه ها دارن پول جمع میکنن
    اگه دوست داری با بقیه هم درمیون بذار

  25. darya :گفت

    بابا دلتون خوشه که نفت قیمتش رفته بالا آخه دوستای عزیز مگه چقدر از این پول نفت برای ما می مونه به نظر شما انگلیسی که از سالها پیش واسه ی ایران نقشه می کشید حالا می تونه اینقدر ساکت بشینه واقعا» انگلیس چه امتیازی می گیره که اینقدر ساکته . ما هممون شاهدیم که تو همه ی کثافت کاری های آمریکا (حمله به عراق و…)انگلیس هم شرکت داشت ولی خداییش چند بار شنیدید که تو شعارها بگن مرگ بر انگلیس . در ضمن فقط این بچه ها نیست من خودم بارها شاهد بودم که بعضی ها مریض بد حال توبیمارستان داشتن اما پول خریدن دارو های اونها رو نداشتن آخه بیمه شامل تعدادی از داروهای گرون قیمت نمیشه حقوق کارگرهای باز نشسته200000 تومنه آخه بنده خداها چه جوری از این پول 70و 80 تومن بدن به دارو آخه اینم شد مملکت این آقایونی که ادعا می کنن امام زمان داره کشورو اداره می کنه یه نگاه بندازن که علی (ع) چه جوری بیت المال و تقسیم می کرد بعد یه همچین ادعایی بکنند

  26. farhad :گفت

    آقا مسعود دمت گرم، با این مقاله شیوات
    واقعأ مردمان بی عاطفه ای داریم.
    این مملکت ارزش زیستن نداره……………!
    من که بعد از شش ماه برای همیشه از این خراب شده می رم!

پاسخی بگذارید

